Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
„Porozmawiajmy szczerze o otyłości” po raz czwarty. 15 czerwca 2023 roku ruszyła czwarta edycja kampanii edukacyjnej „porozmawiajmy szczerze o otyłości”. jej celem jest budowanie w społeczeństwie świadomości, że osoby borykające się z otyłością zasługują na empatię i wyrozumiałość, tak jak w przypadku innych chorób. kampania próbuje przeciwdziałać stygmatyzacji chorych i błędnemu przekonaniu, że otyłość to wybór i konsekwencja słabej woli albo niepohamowanego apetytu i braku ruchu. w tym roku hasłem kampanii jest „otyłość – zmień spojrzenie”, a podstawą zmiany ma być szczera rozmowa z użyciem języka włączającego. bohaterami kampanii są m.in. aktorka aneta zając i aktor robert kudelski, którzy zwracają uwagę na to, z jaką stygmacyzacją i wykluczeniem spotykają się na co dzień osoby z otyłością. „jako aktor niejednokrotnie doświadczyłem oceny związanej z moją masą ciała ze strony innych osób. wiem też, jak trudno działać niezależnie od wspomnianej oceny, która powoduje chęć ucieczki i zamknięcia przed innymi. otyłość jest chorobą, ale nadal brakuje powszechnej wiedzy na ten temat. chciałbym być częścią tej zmiany, która dokonuje się i mam nadzieję dokona na naszych oczach i równoprawnego traktowania osób z otyłością, tak jak wszystkich innych chorych” – mówi robert kudelski. na potrzeby kampanii powstał praktyczny słownik „jak wspierająco mówić o chorobie otyłościowej?” , który ma formę poradnika skierowanego do wszystkich, którzy chcą pisać i mówić o otyłości w sposób empatyczny, odpowiedzialny i unikający stereotypów. innym działaniem skupionym na idei kampanii jest cykl podcastów ady sobol, psychoonkolożki, poświęconych chorobie otyłościowej. na stronie poświęconej kampanii znaleźć można informacje na temat przyczyny i sposóbów leczenia otyłości, a także artykuły dla pacjentów i ich bliskich. źródło: youtube/porozmawiajmy szczerze o otyłości. (zd).
15 czerwca 2023 roku ruszyła czwarta edycja kampanii edukacyjnej „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”. Jej celem jest budowanie w społeczeństwie świadomości, że osoby borykające się z otyłością zasługują na empatię i wyrozumiałość, tak jak w przypadku innych chorób.
Kampania próbuje przeciwdziałać stygmatyzacji chorych i błędnemu przekonaniu, że otyłość to wybór i konsekwencja słabej woli albo niepohamowanego apetytu i braku ruchu.
W tym roku hasłem kampanii jest „Otyłość – zmień spojrzenie”, a podstawą zmiany ma być szczera rozmowa z użyciem języka włączającego.
Bohaterami kampanii są m.in. aktorka Aneta Zając i aktor Robert Kudelski, którzy zwracają uwagę na to, z jaką stygmacyzacją i wykluczeniem spotykają się na co dzień osoby z otyłością.
„Jako aktor niejednokrotnie doświadczyłem oceny związanej z moją masą ciała ze strony innych osób. Wiem też, jak trudno działać niezależnie od wspomnianej oceny, która powoduje chęć ucieczki i zamknięcia przed innymi. Otyłość jest chorobą, ale nadal brakuje powszechnej wiedzy na ten temat. Chciałbym być częścią tej zmiany, która dokonuje się i mam nadzieję dokona na naszych oczach i równoprawnego traktowania osób z otyłością, tak jak wszystkich innych chorych” – mówi Robert Kudelski.
Na potrzeby kampanii powstał praktyczny słownik „Jak wspierająco mówić o chorobie otyłościowej?”, który ma formę poradnika skierowanego do wszystkich, którzy chcą pisać i mówić o otyłości w sposób empatyczny, odpowiedzialny i unikający stereotypów.
Innym działaniem skupionym na idei kampanii jest cykl podcastów Ady Sobol, psychoonkolożki, poświęconych chorobie otyłościowej.
Na stronie poświęconej kampanii znaleźć można informacje na temat przyczyny i sposóbów leczenia otyłości, a także artykuły dla pacjentów i ich bliskich.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
„Porozmawiajmy szczerze o otyłości” po raz czwarty. 15 czerwca 2023 roku ruszyła czwarta edycja kampanii edukacyjnej „porozmawiajmy szczerze o otyłości”. jej celem jest budowanie w społeczeństwie świadomości, że osoby borykające się z otyłością zasługują na empatię i wyrozumiałość, tak jak w przypadku innych chorób. kampania próbuje przeciwdziałać stygmatyzacji chorych i błędnemu przekonaniu, że otyłość to wybór i konsekwencja słabej woli albo niepohamowanego apetytu i braku ruchu. w tym roku hasłem kampanii jest „otyłość – zmień spojrzenie”, a podstawą zmiany ma być szczera rozmowa z użyciem języka włączającego. bohaterami kampanii są m.in. aktorka aneta zając i aktor robert kudelski, którzy zwracają uwagę na to, z jaką stygmacyzacją i wykluczeniem spotykają się na co dzień osoby z otyłością. „jako aktor niejednokrotnie doświadczyłem oceny związanej z moją masą ciała ze strony innych osób. wiem też, jak trudno działać niezależnie od wspomnianej oceny, która powoduje chęć ucieczki i zamknięcia przed innymi. otyłość jest chorobą, ale nadal brakuje powszechnej wiedzy na ten temat. chciałbym być częścią tej zmiany, która dokonuje się i mam nadzieję dokona na naszych oczach i równoprawnego traktowania osób z otyłością, tak jak wszystkich innych chorych” – mówi robert kudelski. na potrzeby kampanii powstał praktyczny słownik „jak wspierająco mówić o chorobie otyłościowej?” , który ma formę poradnika skierowanego do wszystkich, którzy chcą pisać i mówić o otyłości w sposób empatyczny, odpowiedzialny i unikający stereotypów. innym działaniem skupionym na idei kampanii jest cykl podcastów ady sobol, psychoonkolożki, poświęconych chorobie otyłościowej. na stronie poświęconej kampanii znaleźć można informacje na temat przyczyny i sposóbów leczenia otyłości, a także artykuły dla pacjentów i ich bliskich. źródło: youtube/porozmawiajmy szczerze o otyłości. (zd).