Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
„Blisko telefonu – daleko od dziecka”. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z kampanią skierowaną do rodziców. w drugiej połowie lutego 2024 roku ruszyła kampania „blisko telefonu – daleko od dziecka”, organizowana przez fundację dajemy dzieciom siłę. celem projektu jest promowanie bezpiecznego rozwoju dzieci oraz tzw. „higieny cyfrowej”, czyli zdrowego korzystania z urządzeń elektronicznych. akcja jest skierowana do rodziców dzieci do szóstego roku życia. inicjatywa podkreśla, że scrollowanie ekranu negatywnie wpływa na jakość i ilość interakcji między dorosłym a jego pociechą. „nasze dotychczasowe kampanie promujące ideę zasad ekranowych koncentrowały się na korzystaniu z ekranów przez dzieci. tym razem, podążając za najnowszą wiedzą, skupiamy się na innym aspekcie problemu – na tym, jak ekrany w rękach rodziców wpływają na relację z dzieckiem i jego rozwój” – informuje łukasz wojtasik, koordynator kampanii z fundacji dajemy dzieciom siłę. organizatorzy przekazują, że utrzymywanie kontaktu wzrokowego z młodym człowiekiem ma kluczowe znaczenie w kontekście wzmacniania jego pewności siebie. szybkie reagowanie na wysyłane przez niego sygnały wpływa również na sposób jego komunikacji z innymi ludźmi w przyszłości. w ramach kampanii rodzice są informowani o tym, jak ograniczać używanie technologii podczas sprawowania opieki nad kilkulatkiem lub niemowlęciem. dowiadują się również tego, jaki wpływ na dziecko mają nawyki cyfrowe dorosłych. materiały edukacyjne znajdują się w przekazach w mediach tradycyjnych i elektronicznych oraz na specjalnej stronie internetowej. terapeutka z fundacji dajemy dzieciom siłę magda winiarska-smoczyńska przekazuje, że scrollowanie ekranu podczas zajmowania się dzieckiem obniża poziom uważności rodzica. negatywnie wpływa także na zdolność do szybkiego rozpoznawania stanów i potrzeb dziecka „nadmiar ekranów obniża także faktyczną ilość czasu, który rodzic poświęca dziecku, co ma też długofalowe konsekwencje – wpływa na kształtujący się obraz »ja« dziecka, czyli jego poczucie, że jest lub nie jest wystarczająco ważne, aby się nim zajmować” – dodaje specjalistka. inicjatywa stanowi część projektu domowe zasady ekranowe, który fundacja prowadzi od lat. w jego ramach stowarzyszenie propaguje ideę świadomego korzystania z ekranów, a także zwraca uwagę na istotę ustalania zasad dotyczących użytkowania urządzeń elektronicznych. działania w ramach kampanii obejmują zarówno media tradycyjne, jak i społecznościowe. akcja prowadzona jest również w przestrzeni miejskiej. kampania powstała we współpracy z domem produkcyjnym spokój. zdjęcia wykorzystane w projekcie wykonał jacek kołodziejski. patronem honorowym kampanii jest rzecznik praw dziecka, a medialnym – portal mamadu.pl. projekt został dofinansowany przez unię europejską. (an).
W drugiej połowie lutego 2024 roku ruszyła kampania „Blisko telefonu – daleko od dziecka”, organizowana przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Celem projektu jest promowanie bezpiecznego rozwoju dzieci oraz tzw. „higieny cyfrowej”, czyli zdrowego korzystania z urządzeń elektronicznych.
Akcja jest skierowana do rodziców dzieci do szóstego roku życia. Inicjatywa podkreśla, że scrollowanie ekranu negatywnie wpływa na jakość i ilość interakcji między dorosłym a jego pociechą.
„Nasze dotychczasowe kampanie promujące ideę zasad ekranowych koncentrowały się na korzystaniu z ekranów przez dzieci. Tym razem, podążając za najnowszą wiedzą, skupiamy się na innym aspekcie problemu – na tym, jak ekrany w rękach rodziców wpływają na relację z dzieckiem i jego rozwój” – informuje Łukasz Wojtasik, koordynator kampanii z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Organizatorzy przekazują, że utrzymywanie kontaktu wzrokowego z młodym człowiekiem ma kluczowe znaczenie w kontekście wzmacniania jego pewności siebie. Szybkie reagowanie na wysyłane przez niego sygnały wpływa również na sposób jego komunikacji z innymi ludźmi w przyszłości.
W ramach kampanii rodzice są informowani o tym, jak ograniczać używanie technologii podczas sprawowania opieki nad kilkulatkiem lub niemowlęciem. Dowiadują się również tego, jaki wpływ na dziecko mają nawyki cyfrowe dorosłych. Materiały edukacyjne znajdują się w przekazach w mediach tradycyjnych i elektronicznych oraz na specjalnej stronie internetowej.
Terapeutka z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę Magda Winiarska-Smoczyńska przekazuje, że scrollowanie ekranu podczas zajmowania się dzieckiem obniża poziom uważności rodzica. Negatywnie wpływa także na zdolność do szybkiego rozpoznawania stanów i potrzeb dziecka „Nadmiar ekranów obniża także faktyczną ilość czasu, który rodzic poświęca dziecku, co ma też długofalowe konsekwencje – wpływa na kształtujący się obraz »ja« dziecka, czyli jego poczucie, że jest lub nie jest wystarczająco ważne, aby się nim zajmować” – dodaje specjalistka.
Inicjatywa stanowi część projektu Domowe Zasady Ekranowe, który fundacja prowadzi od lat. W jego ramach stowarzyszenie propaguje ideę świadomego korzystania z ekranów, a także zwraca uwagę na istotę ustalania zasad dotyczących użytkowania urządzeń elektronicznych.
Działania w ramach kampanii obejmują zarówno media tradycyjne, jak i społecznościowe. Akcja prowadzona jest również w przestrzeni miejskiej.
Kampania powstała we współpracy z domem produkcyjnym Spokój. Zdjęcia wykorzystane w projekcie wykonał Jacek Kołodziejski.

Patronem honorowym kampanii jest Rzecznik Praw Dziecka, a medialnym – portal mamadu.pl. Projekt został dofinansowany przez Unię Europejską. (an)