.

Pierwszy dzień European VR/AR Congress za nami

dodano: 
24.11.2017
komentarzy: 
0

W trakcie pierwszego dnia kongresu organizowanego przez Agora Konferencje, eksperci opowiadali o wykorzystaniu technologii VR i AR w branżach, takich jak: medycyna, marketing oraz media. W imprezie wzięło udział ponad 300 uczestników, a prelekcjom towarzyszyła wystawa expo i strefa start-upów. Konferencję otworzył Grzegorz Piechota, naukowiec Harvard Business School i uniwersytetu w Oksfordzie, który przybliżył publiczności tajniki zmian cyfrowych. „Głównym celem biznesu jest stworzenie konsumenta. Za zmiany na rynku odpowiadają konsumenci, a nie startupy czy technologie” – podkreślał.

Louis Jebb z brytyjskiej firmy Immersiv.ly, tworzącej treści w wirtualnej rzeczywistości, mówił o tym, w jaki sposób technologie mogą pomóc w odbudowaniu zaufania do mediów.

Sporo miejca w programie wydarzenia poświęcono medycynie. Dr Przemysław Korzeniowski opowiadał o wykorzystaniu technologii w szkoleniu chirurgów.

„Symulatory VR oferują konfigurowalne i przewidywalne środowisko szkoleniowe, w którym lekarze mogą doskonalić swoje umiejętności bez narażania zdrowia i życia pacjenta” – tłumaczył.

Przedstawiciele startupu RemmedVR zaprezentowali narzędzie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość, które jest przeznaczone do terapii leczenia zeza.

„Nasze rozwiązanie nie daje dziecku poczucia uczestniczenia w terapii. Dla małego pacjenta jest to po prostu gra w wirtualnej rzeczywistości. Dla dzieci, przyzwyczajonych do spędzania czasu przy smartfonach i tabletach jest to rozrywka, dla lekarza – doskonałe narzędzie w terapii i monitorowaniu jej wyników” – opisywali.

O VR w reklamie dyskutowali Jacek Stefanowicz z VML i Kuba Matyka z MELT. Przedstawili kulisy pracy nad projektem Samsung presents „The Missed Spaceflight”. Wnioski? Dobra reklama to opowiadanie historii, a VR nie może być głównym jej bohaterem.

Nowością na European VR/AR Congress był merytoryczny pojedynek pod nazwą Ring VR vs AR. O tym, że AR ma przewagę nad VR z powodu swojej naturalności mówił Piotr Baczyński. „Czynnikiem decydującym o sukcesie platformy jest content, a będąc developerem warto zastanowić się nad zasięgiem: kilkaset tysięcy czy miliardy urządzeń? To jest przewaga AR” – przekonywał. Drugiej technologii bronił Tomasz Kopczuk. „VR miało dwa lata żeby dojrzeć i dojrzało: interesują się nią firmy Google, Facebook, Samsung. W przeciwieństwie do AR, ma szereg zastosowań, których rozszerzonej rzeczywistości brakuje: edukacja chirurgów, branża turystyczna, gamingowa” – wyliczał Kopczuk.

PRoto.pl jest patronem medialnym konferencji. (red)

Zdjęcia: P. Rodzoch

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin