10. konkurs Raporty Społeczne rozpoczęty

dodano: 
21.06.2016
komentarzy: 
0

Ruszył konkurs na najlepiej sporządzone raporty społeczne. Firmy mogą poprzez stronę raportyspoleczne.pl zgłaszać przygotowane przez siebie sprawozdania niefinansowe. Nabór publikacji w 10. edycji konkursu Raporty Społeczne potrwa do końca lipca.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest w Polsce już od 10 lat. Pierwszy etap konkursu umożliwia zgłaszanie sporządzonych przez firmy i organizacje raportów CSR/zrównoważonego rozwoju. W tym roku po raz pierwszy ten etap odbywać się będzie wcześniej i potrwa od 13 czerwca do 31 lipca (w minionych edycjach był to wrzesień i październik).

Organizatorzy - Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firma doradcza Deloitte – chcą w ten sposób zachęcić podmioty raportujące do wcześniejszego ujawniania danych z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu swoim interesariuszom i synchronizowania ich publikacji z terminem ogłaszania sprawozdań finansowych.

Następnie w terminie od 16 sierpnia do 16 września odbędzie się głosowanie internautów. Kolejny etap konkursu obejmie obrady jury głównego i dziennikarskiego, a ogłoszenie wyników nastąpi na początku października podczas konferencji podsumowującej 10 lat konkursu Raporty Społeczne.

Konkurs Raporty Społeczne to pierwszy taki konkurs w Polsce, który pozwala ocenić sposób ujawniania danych niefinansowych, obejmujących tak zwane czynniki ESG, czyli kwestie dotyczące środowiska, społeczeństwa i ładu organizacyjnego (E – environmental, S – social, G – governance). Zwycięskie raporty wyłaniane są w kategoriach: nagroda główna i najlepszy debiut, o której decyduje jury ekspertów; nagroda jury dziennikarskiego; nagroda internatów.

Przyznawane są również wyróżnienia. Forum Odpowiedzialnego Biznesu od początku istnienia konkursu Raporty Społeczne współorganizuje inicjatywę i w ten sposób wspiera rozwój sprawozdawczości niefinansowej w Polsce. Jubileusz konkursu zbiega się w czasie z przygotowywaniem przez władze w Polsce wdrożenia przełomowej, unijnej dyrektywy dotyczącej ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże spółki oraz grupy. Mamy nadzieję, że dzięki temu będzie wzrastało znaczenie transparentności i odpowiedzialności społecznej w biznesie, ale również w jego otoczeniu, że będziemy budować naszą przyszłość z myślą także o kolejnych pokoleniach – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu i przewodnicząca jury głównego konkursu Raporty Społeczne.

„Z roku na rok obserwujemy, że coraz więcej firm publikuje nie tylko obowiązkowy raport finansowy, ale także sprawozdanie niefinansowe. Powoli rośnie też liczba firm, które publikują dane finansowe i niefinansowe w jednym zintegrowanym raporcie. Takie podejście daje firmom możliwość holistycznego i strategicznego spojrzenia na swoje organizacje, oszacowania wpływu na otoczenie gospodarcze, społeczne i na środowisko naturalne oraz dostrzeżenia nowych szans biznesowych. Co więcej, transparentna prezentacja tych informacji uwiarygadnia firmy zarówno w oczach interesariuszy wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Dlatego zachęcam wszystkie firmy, które raportują dane niefinansowe, do udziału w konkursie Raporty Społeczne” – mówi Irena Pichola, Partner, Lider Sustainability Consulting Central Europe w Deloitte.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest od 2007 roku. Jego celem jest szerzenie idei raportowania niefinansowego i pokazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Jury wyróżnia firmy, które podejmują dialog z interesariuszami i w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny prezentują swoje dokonania w publikowanych raportach. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte
Patroni: Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Patroni medialni: PAP Biznes, PRoto.pl, eGospodarka, kampaniespoleczne.pl

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin