Wart 20 mln zł przetarg na kampanię informacyjną dotyczącą promocji energii jądrowej w Polsce nie został jeszcze rozstrzygnięty. Jednak w wyniku odwołań Ministerstwo Gospodarki dodało do krótkiej listy kolejną agencję. Krótka lista rozszerzyła się więc do siedmiu podmiotów.
Jak dowiedziało się PRoto.pl, Ministerstwo Gospodarki nie rozpoczęło jeszcze procedury dialogu konkurencyjnego. Ta miała wystartować w połowie listopada. Wówczas MG wyłoniło krótką listę, która liczyła sześć konsorcjów. Ostatecznie, po uwzględnieniu wszystkich odwołań na listę trafiło jeszcz Testardo Gram wraz Grey Worldwide Warszawa. Urzędnicy zapowiadali, że przetarg zostanie rozstrzygnięty do końca grudnia. Termin nie został dotrzymany właśnie za sprawą odwołań.
„Planujemy zakończenie przetargu do końca roku” – powiedział PRoto.pl Piotr Żbikowski z biura prasowego Ministerstwa. Ten termin także może zostać niedotrzymany. To jeden z największych przetargów komunikacyjnych w historii administracji publicznej. Jak wynika z naszych informacji, Ministerstwo Gospodarki bardzo szczegółowo bada każdą ofertę i odwołanie. Przesuwa rozstrzygnięcie przetargu, by uniknąć potencjalnych odwołań od wyniku całego przetargu. Procedury wówczas mogą trwać miesiącami i skończyć się w sądzie. Wstrzyma to realizację kampanii, której start i tak jest już opóźniony. Według założeń strategii pierwsze działania miały rozpocząć się już jesienią tego roku. (bs)


