sobota, 28 czerwca, 2025
Strona głównaAktualności2012: Kancelaria Premiera w mediach społecznościowych

2012: Kancelaria Premiera w mediach społecznościowych

Ile razy w 2012 roku „zaćwierkał” na Twitterze Donald Tusk? Który post na profilu Kancelarii Premiera na Facebooku był najpopularniejszy? Ile osób na YouTube obejrzało film z premierem śpiewającym kolędy? Kancelaria Premiera podsumowała swoją aktywność w mediach społecznościowych w 2012 roku. O ponad 5 tys. usuniętych wpisach na temat ACTA nie wspomina.

Facebook


Pod koniec 2012 roku liczba fanów Kancelarii Premiera na Facebooku przekroczyła 18 000 – czytamy w komunikacie. Znajdziemy w nim także informację o zdjęciu, które zyskało największą sympatię użytkowników. Chodzi o fotografię Donalda Tuska obejmującego „ukochanego psa” Szeryfa. Polubiło ją 995 osób. Najczęściej udostępnianym postem była z kolei grafika z okazji 68. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego.

Próżno jednak w notce szukać choćby wzmianki o gorącym początku roku 2012, kiedy to Centrum Informacyjne Rządu przyznało, że masowo usuwało ze strony fanowskiej kancelarii premiera wpisy przeciwników ACTA. Pretekstem miały być wulgaryzmy i pogróżki, a okazało się, że z internetu zniknęły merytoryczne wypowiedzi i postulaty w stylu „Stop ACTA”.

Twitter

Rok 2012 to również debiut Donalda Tuska na Twitterze. Od 10 grudnia szef rządu zatweetował łącznie 73 razy. Liczba jego „followersów” osiągnęła prawie 23 tys. osób, choć trzeba zaznaczyć, że na starcie kanał miał już blisko 9 tys. śledzących. 

Jak donosi Kancelaria, „niezmiennie aktywny na Twitterze” był także rzecznik rządu. Łączna liczba tweetów Pawła Grasia od uruchomienia kanału wyniosła pod koniec roku ponad 3 tys. Liczba obserwujących przekroczyła 17,5 tys. osób.

Kanał na Twitterze prowadzi poza tym Kancelaria Premiera. Liczba jej followersów na koniec 2012 wyniosła ponad 20 tys. Łącznie od uruchomienia kanału Kancelaria „zaćwierkała” niespełna 3 tys. razy, a najpopularniejszym tweetem minionego roku okazało się zdjęcie biało-czerwonej iluminacji budynku KPRM z okazji 11 listopada.

YouTube


Filmem, który na kanale Kancelarii Premiera na YouTubie był najchętniej oglądany, okazał się występ Donalda Tuska w świątecznym odcinku „Szansy na sukces” w 1996 roku, który odnotował ok. 258 tys. odsłon. Drugie miejsce zajął filmik uwieczniający kibicowanie polskiej reprezentacji w piłce nożnej przez premiera i ministrów przed meczem Polska-Rosja – materiał zgromadził 212 tys. odsłon. Trzeci laur przypadł krótkiemu filmikowi z przelotu premiera śmigłowcem nad autostradą A2 przed EURO2012. obejrzało go łącznie ponad 83 tys. razy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj