24/7Communication partnerem Reputation Institute

dodano: 
01.10.2014
komentarzy: 
0

24/7Communication została wyłącznym polskim partnerem Reputation Institute, globalnej firmy działającej w obszarze zarządzania reputacją. „We współczesnej ekonomii to, kim jesteśmy, jest ważniejsze od tego, co sprzedajemy. Dlatego reputacja firmy jest aktywem, które należy zmierzyć i ocenić, aby następnie świadomie i skutecznie nim zarządzać. Dzięki partnerstwu profesjonalne badanie, analiza i ocena reputacji jest już dostępna dla firm na polskim rynku” – przekonują obydwie firmy.

24/7Communication oraz Reputation Institute będą oferowały firmom w Polsce trzy rodzaje raportów RepTrak, szkolenia i warsztaty oraz wsparcie w zakresie opracowywania i wdrażania strategii zarządzania reputacją. „Od stycznia tego roku wdrażamy 4-letni plan rozwoju agencji - Vision2018 - dopasowując ofertę do zmieniających się oczekiwań rynku i globalnych trendów komunikacji. Jednym z elementów jest rozszerzanie kompetencji w obszarze zarządzania reputacją. Współpraca z Reputation Institute pozwala nam na czerpanie z najlepszych globalnych praktyk w zakresie badania oraz definiowania strategii zarządzania reputacją” – komentuje dla PRoto.pl Dorota Zmarzlak, partner zarządzająca 24/7Communication.  „Rozmowy z Reputation Institute trwały blisko sześć miesięcy, w czasie których przedstawiciele instytutu prowadzili selekcję potencjalnych partnerów oraz trwały negocjacje warunków współpracy” – dodaje Michał Szapiro, Director Corporate Communication & Reputation Management. I wyjaśnia, że w ramach struktur agencji współpracę z RI będzie koordynował zespół komunikacji korporacyjnej 24/7Communication.

To kim jesteś, jest ważniejsze od tego, co sprzedajesz

Reputacja organizacji to suma wszystkiego, co dostrzegają jej interesariusze - wyniki finansowe,  liderów, zaangażowanie w relacje z lokalnymi społecznościami. „To jak firma traktuje pracowników lub reaguje na trudne pytania w przestrzeni mediów społecznościowych potrafi być ważącym argumentem, kiedy specyfikacja produktu nie wystarczy. Dobra reputacja przekłada się na zaufanie, które zapewnia wsparcie interesariuszy, tworząc realną wartość dla organizacji. W dynamicznie zmieniającej się gospodarce stanowi jeden z elementów budowania przewagi konkurencyjnej, wpływa na preferencje produktowe, zachęca partnerów czy klientów do udzielania rekomendacji, a także zmniejsza ryzyko związane z działalnością, pomaga również minimalizować szkody w czasie kryzysu” - czytamy w informacji prasowej.

Badania Reputation Institute potwierdzają, że skłonność do inwestowania w firmy cieszące się dobrą reputacją czy kupowania ich produktów jest ośmiokrotnie większa niż przypadku firm o złej reputacji. Przykłady można mnożyć. Tylko 8 proc. z nas jest gotowych polecać produkty firm o słabej reputacji. Z kolei produkty firm z dobrą reputacją polecimy prawie wszyscy – aż 85 proc.. W przypadku firm o dobrej reputacji, 54 proc. interesariuszy jest skłonnych interpretować wątpliwości na ich korzyść. Jeżeli reputacja jest zła – odsetek spada do zaledwie 20 proc.

Pomiar reputacji

Reputation Institute jest globalną firmą działającą w obszarze zarządzania reputacją. Jej najważniejszym narzędziem jest model RepTrak służący do pomiaru i analizy reputacji. Model jest najlepiej znany dzięki dorocznemu badaniu Global RepTrak Pulse.

Metodologia RepTrak zakłada pomiar zarówno emocjonalnej relacji interesariuszy z firmą, jak również jej racjonalnego postrzegania. Część obejmująca emocjonalną reakcję to odpowiedzi na pytania, czy dana grupa interesariuszy dobrze myśli o organizacji, czy darzy ją podziwem i zaufaniem oraz czy uważa, że organizacja ma generalnie dobra reputację. „Ponieważ nie tylko emocje wpływają na reputacje firmy, istotnym elementem modelu RepTrak  jest racjonalne postrzeganie firmy przez interesariuszy w ramach siedmiu kluczowych wymiarów - osiągnięć, produktów i usług, innowacyjności, odpowiedzialności społecznej, miejsca pracy, zarządzanie oraz przywództwo” – informują RI i 24/7 Communication.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin