28 milionów na promocję, zero na zwierzaki
Tegoroczny budżet Łodzi na promocję wynosi 28 mln zł, z czego 10 mln pochłoną wydatki na eventy - czytamy w Polsce Dzienniku Łódzkim. Miasto rezygnuje natomiast z promocji poprzez kameleona, żabę, pawia oraz papugę, które widniały na billboardach reklamowych.
Nowy szef biura promocji Łodzi Tomasz Bartosiak unika jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy pomysł z kampanią był trafiony czy nie. Jednak, jak zauważa autorka artykułu Katarzyna Zawadzka, obecność 565 billboardów przeszła bez echa zarówno w Łodzi, jak i w 11 miastach, gdzie również były one eksponowane.
Tomasz Bartosiak podkreśla jednak, że Łódź działa aktywnie na polu promocji. W 2010 roku głównym kanałem będą festiwale, których zapowiedział „kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt”. Z miejskiej kasy na ten cel przeznaczonych zostanie aż 10 mln zł. (bs)