Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
3 rzeczy związane z SEO, o których zapominają specjaliści ds. komunikacji. czy optymalizując dany materiał pod kątem seo, pamiętasz o słowach kluczowych, linkach zwrotnych czy unikatowych i przejrzystych tytułach? jeśli tak, to świetnie, ale jak zauważa ian james wright w tekście opublikowanym na prnewsonline.com, to tylko wierzchołek góry lodowej w zakresie możliwości wykorzystania potencjału seo. o czym jeszcze warto pamiętać? 1. zdjęcia„musisz powiedzieć wyszukiwarce, co jest na obrazku i należy to zrobić przez zdefiniowanie atrybutu alt dla wszystkich zdjęć” – pisze autor. to dobre miejsce np. do wykorzystania słowa kluczowego. dodanie atrybutu alt zwiększa przejrzystość treści – czytamy. 2. pliki pdftworząc pdf-a (najlepiej za pomocą programu acrobat), który ma być zamieszczony na stronie internetowej, można skorzystać z opcjonalnych sekcji dla metadanych, takich jak np. autor – podaje źródło. „nie traktuj ich jako fakultatywnych – wypełniaj je” – wskazuje ian james wright. plik powinien być przygotowany w formacie tekstowym, odpowiednio „poporcjowanym”, a nie jako jeden duży obraz – czytamy. wreszcie, materiały pomocnicze, jak np. infografiki, powinny znajdować się w osobnych plikach – dodaje autor. 3. wideojak zauważa ian james wright, optymalizowanie wideo staje się coraz łatwiejsze. można np. do filmu dodawać tagi czy opisy. autor wskazuje również na możliwość uzupełnienia materiału o transkrypcję, która ułatwia odbiór treści osobom niesłyszącym bądź niedosłyszącym. „pomyśl o stronie, na której zamieszczasz wideo i zastanów się, gdzie możesz dodać jakiś content, który byłby uzupełnieniem filmu. i zawsze to rób!” – podpowiada autor. (pk).
Czy optymalizując dany materiał pod kątem SEO, pamiętasz o słowach kluczowych, linkach zwrotnych czy unikatowych i przejrzystych tytułach? Jeśli tak, to świetnie, ale jak zauważa Ian James Wright w tekście opublikowanym na prnewsonline.com, to tylko wierzchołek góry lodowej w zakresie możliwości wykorzystania potencjału SEO. O czym jeszcze warto pamiętać?
1. Zdjęcia
„Musisz powiedzieć wyszukiwarce, co jest na obrazku i należy to zrobić przez zdefiniowanie atrybutu alt dla wszystkich zdjęć” – pisze autor. To dobre miejsce np. do wykorzystania słowa kluczowego. Dodanie atrybutu alt zwiększa przejrzystość treści – czytamy.
2. Pliki PDF
Tworząc PDF-a (najlepiej za pomocą programu Acrobat), który ma być zamieszczony na stronie internetowej, można skorzystać z opcjonalnych sekcji dla metadanych, takich jak np. autor – podaje źródło. „Nie traktuj ich jako fakultatywnych – wypełniaj je” – wskazuje Ian James Wright. Plik powinien być przygotowany w formacie tekstowym, odpowiednio „poporcjowanym”, a nie jako jeden duży obraz – czytamy. Wreszcie, materiały pomocnicze, jak np. infografiki, powinny znajdować się w osobnych plikach – dodaje autor.
3. Wideo
Jak zauważa Ian James Wright, optymalizowanie wideo staje się coraz łatwiejsze. Można np. do filmu dodawać tagi czy opisy. Autor wskazuje również na możliwość uzupełnienia materiału o transkrypcję, która ułatwia odbiór treści osobom niesłyszącym bądź niedosłyszącym. „Pomyśl o stronie, na której zamieszczasz wideo i zastanów się, gdzie możesz dodać jakiś content, który byłby uzupełnieniem filmu. I zawsze to rób!” – podpowiada autor. (pk)