6,5 mln na usługi promocyjne
Urząd Miasta Łodzi zamierza zatrudnić zagraniczną firmę, której zadaniem byłoby zmierzenie wartości promocyjnej łódzkich festiwali – informuje Polska Dziennik Łódź. Na zakup usług promocyjnych zaplanowano w tym roku 6,5 mln zł.
Festiwale, które nie przyczynią się do promocji miasta w Polsce i na świecie, nie będą mogły liczyć na dofinansowanie ze strony Biura Promocji UMŁ lub dofinansowanie to będzie znacznie uszczuplone. Decyzji o wyborze firmy jeszcze nie podjęto. Bartłomiej Wojdak, p.o. dyrektora Biura, powiedział gazecie: „Przetarg nie został rozpisany i nie wiemy, jaki byłby koszt zatrudnienia takiej firmy”. Wiadomo za to, co miałoby być kryterium, wedle którego sprawdzano by wartość promocyjną festiwali – liczba minut obecności na antenie. „Może z czasem uda się wypracować inne narzędzia oceny. Na przykład powołać radę niezależnych ekspertów” – stwierdza Wojdak.
Rozwiązanie problemu za sprawą zagranicznych ekspertów ma być tymczasowe – do czasu, aż zacznie działać pełną parą łódzkie Biuro Festiwalowe. Planowany początek – czerwiec tego roku. W skład biura mają wejść pracownicy Wydziału Promocji i Wydziału Kultury UMŁ, władzom zależy, by byli to przedstawiciele świata sztuki, animatorzy kulturzy, ale i marketingowy. (es)