.

60 proc. osób LGBT+ w Polsce ukrywa w pracy informację o swojej orientacji

dodano: 
23.11.2022
komentarzy: 
0

Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i Place of Pride (sieć pracownicza LGBT+ dewelopera biurowego Skanska w regionie Europy Środkowo-Wschodniej) wydali w listopadzie 2022 roku raport „Bezpieczne przystanie”. Jest to pierwsza tego typu publikacja w Polsce.

Głównym celem raportu jest zebranie i przekazanie informacji o tym, jak firmy wspierają osoby LGBT+ w miejscu pracy i dlaczego powinny robić to w jeszcze szerszym zakresie. Twórcy publikacji przedstawiają, jak wygląda aktualna sytuacja w Polsce, wskazują przykłady do naśladowania i pokazują, co wymaga poprawy. Zadaniem raportu jest wsparcie podmiotów biznesowych w kształtowaniu i wdrażaniu strategii zarządzania różnorodnością w kontekście LGBT+.

Jak pokazują badania, 37 proc. osób LGBT+ w Polsce nie mówi o swojej orientacji i tożsamości rodzinie, 60 proc. częściowo lub całkowicie ukrywa tę informację w pracy, a ponad 81 proc. przed sąsiadami.

Problemy i trudności, z którymi borykają się osoby LGBT+ w firmach niedbających o ich bezpieczeństwo, to m.in. rezygnacja z projektów, depresja, unikanie wydarzeń integracyjnych czy wyczerpanie. Mimo to osoby LGBT+ doświadczające dyskryminacji w miejscu pracy rzadko decydują się na wystąpienie w swojej sprawie do sądu – komunikują twórcy raportu.

Jak czytamy, 83 proc. pracowników LGBT+ przyznaje, że ukrywa w pracy aspekty na temat swojego życia prywatnego (na przykład weekendowy wyjazd z osobą partnerską, zaręczyny czy ślub humanistyczny). Dla porównania wśród heteroseksualnych mężczyzn o białym kolorze skóry ten odsetek wynosi 45 proc.

Twórcy raportu wskazują, że jasne stanowisko pracodawcy w sprawie społeczności LGBT+ zapewnia większy spokój i możliwość bardziej efektywnego skupienia się na obowiązkach służbowych zamiast na ukrywaniu się.

Ponadto, koszt nierównego traktowania i dyskryminacji osób LGBT+ w miejscu pracy dla polskiej gospodarki to 9,5 mld zł rocznie – czytamy w publikacji.

W opracowaniu zaprezentowane zostały przykłady praktyk takich firm jak: 3M, Accenture, BlaBlaCar, Deloitte, Dentons, Google, Intel JLL, NatWest Group, Nokia, PwC, QIAGEN, Skanska i Standard Chartered.

Pełen raport do pobrania na stronie. (bs)

Źródło:

biznesniewyklucza.pl
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin