Departament Stanu (USA) przeznaczył ponad 630 tys. dol. na kampanie mające zwiększyć liczbę lajków na facebookowym profilu. Dzięki temu na każdym z 4 kont zwiększyła się liczba fanów – ze 100 tys. do ponad 2 mln – informuje foxnews.com.
Okazuje się, że Departament od dłuższego czasu (od 2011 r. do marca 2013 r.) finansował działania, które miały skutkować szybkim wzrostem liczby lajków na wszystkich profilach na FB. Wartość docelowa to ponad 2 mln fanów (punkt wyjścia – 100 tys.) – wynika z raportu Bureau of International Information Programs. Wielu pracowników Departamentu krytykowało taką politykę, twierdząc, że takie kampanie reklamowe sprowadzają się do „kupowania fanów” i nie służą angażowaniu społeczności. Obrońcy tej metody twierdzą, że były to niezbędne kroki, aby zwiększyć rozpoznawalność organizacji w social mediach.
Rzecznik prasowy, Jen Psaki, stwierdził, że departament przeznacza na działania na Facebooku 36 tys. dol. rocznie. Ponadto przyznał, że organizacja przychyli się do rekomendacji zawartych w raporcie, czyli do przeznaczenia obecnych środków na inne działania. (kg)


