Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
80 proc. Polaków przyznaje, że słucha treści audio codziennie. treści audio w dalszym ciągu są nieodłącznym elementem codziennego życia wielu osób. jak wynika z badania total audio 2024, zrealizowanego na zlecenie komitetu badań radiowych, ponad 90 proc. respondentów deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu czegoś słucha, a nawet 80 proc. przyznaje, że słucha czegoś codziennie. średni czas słuchania treści audio to niemal pięć godzin w ciągu dnia. jak wynika z badania, najpopularniejszym medium audio w polsce jest radio, które osiągnęło 51 proc. udziału w całkowitym czasie słuchania. ponadto tegoroczna edycja wykazała, że 14 proc. polaków słucha radia częściej niż jeszcze w ubiegłym roku, co pokazuje, że tradycyjne medium wciąż ma silną pozycję. na drugim miejscu znalazło się słuchanie muzyki w streamingu wideo – 17 proc., na trzecim zaś w streamingu audio – 14 proc. tuż za podium uplasowały się podcasty z wynikiem 7 proc. audiobooki i zapisane pliki muzyczne są słuchane rzadziej – jedynie 3 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z tych formatów. źródło: badanie total audio 2024. jak ujawnia badanie, radio jest liderem pod względem zaufania wśród słuchaczy – 45 proc. badanych ocenia je bardzo wysoko, czyli od 7 do 10 w dziesięciostopniowej skali. youtube osiąga taką ocenę u 35 proc. badanych, a telewizja u 31 proc. tiktok znalazł się na ostatnim miejscu w rankingu z wynikiem 16 proc. na popularności zyskują też podcasty. co trzeci respondent sięga po nie przynajmniej raz w tygodniu, a ich słuchalność wzrosła o 7 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. podcasty, podobnie jak audiobooki, cieszą się większym zainteresowaniem w młodszej grupie wiekowej – słuchaczami są najczęściej osoby w wieku 15-19 lat. najczęściej używanym urządzeniem audio pozostaje tradycyjny radioodbiornik – wciąż korzysta z niego 71 proc. słuchaczy. obecnie jednak to także smartfon stał się nieodłącznym towarzyszem słuchania treści audio – 65 proc. badanych używa go właśnie w tym celu, a w grupie 15-24 lata odsetek ten sięga nawet 90 proc. źródło: badanie total audio 2024. badanie ujawnia też, gdzie polacy najczęściej poszukują nowości muzycznych. okazuje się, że w dalszym ciągu radio stanowi główne źródło odkrywania nowych utworów, na co wskazała ponad połowa badanych. 43 proc. respondentów zadeklarowało, że poznaje nowości muzyczne w streamingu wideo, a 23 proc. w streamingu audio. przeprowadzający badanie postanowili sprawdzić, w jakich miejscach i w jakich porach dniach najczęściej towarzyszą nam treści audio. dom, samochód i praca to główne miejsca słuchania, przy czym dom zwycięża w tym rankingu zdecydowaną przewagą (53 proc.). z badania wynika, że radio dominuje w godzinach porannych, wieczorem natomiast częstotliwość słuchania radia zrównuje się z udziałem słuchania treści w streamingu. źródło: badanie total audio 2024. (kn). o badaniu. total audio to polski projekt badawczy, który powstał z inicjatywy komitetu badań radiowych i został opracowany przez specjalistów kbr we współpracy z zespołami adres:media i kantar polska. to druga edycja badania, które ma na celu zarejestrowanie i analizowanie zmian zachodzących w obszarze treści audio dostępnych na polskim rynku. badanie zrealizowane zostało metodą cati i cawi na reprezentatywnej próbie 2223 polaków w wieku 15-75 lat.
Treści audio w dalszym ciągu są nieodłącznym elementem codziennego życia wielu osób. Jak wynika z badania Total Audio 2024, zrealizowanego na zlecenie Komitetu Badań Radiowych, ponad 90 proc. respondentów deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu czegoś słucha, a nawet 80 proc. przyznaje, że słucha czegoś codziennie. Średni czas słuchania treści audio to niemal pięć godzin w ciągu dnia.
Jak wynika z badania, najpopularniejszym medium audio w Polsce jest radio, które osiągnęło 51 proc. udziału w całkowitym czasie słuchania. Ponadto tegoroczna edycja wykazała, że 14 proc. Polaków słucha radia częściej niż jeszcze w ubiegłym roku, co pokazuje, że tradycyjne medium wciąż ma silną pozycję. Na drugim miejscu znalazło się słuchanie muzyki w streamingu wideo – 17 proc., na trzecim zaś w streamingu audio – 14 proc. Tuż za podium uplasowały się podcasty z wynikiem 7 proc. Audiobooki i zapisane pliki muzyczne są słuchane rzadziej – jedynie 3 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z tych formatów.
Źródło: Badanie Total Audio 2024
Jak ujawnia badanie, radio jest liderem pod względem zaufania wśród słuchaczy – 45 proc. badanych ocenia je bardzo wysoko, czyli od 7 do 10 w dziesięciostopniowej skali. YouTube osiąga taką ocenę u 35 proc. badanych, a telewizja u 31 proc. TikTok znalazł się na ostatnim miejscu w rankingu z wynikiem 16 proc.
Na popularności zyskują też podcasty. Co trzeci respondent sięga po nie przynajmniej raz w tygodniu, a ich słuchalność wzrosła o 7 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Podcasty, podobnie jak audiobooki, cieszą się większym zainteresowaniem w młodszej grupie wiekowej – słuchaczami są najczęściej osoby w wieku 15-19 lat.
Reklama
Najczęściej używanym urządzeniem audio pozostaje tradycyjny radioodbiornik – wciąż korzysta z niego 71 proc. słuchaczy. Obecnie jednak to także smartfon stał się nieodłącznym towarzyszem słuchania treści audio – 65 proc. badanych używa go właśnie w tym celu, a w grupie 15-24 lata odsetek ten sięga nawet 90 proc.
Źródło: Badanie Total Audio 2024
Badanie ujawnia też, gdzie Polacy najczęściej poszukują nowości muzycznych. Okazuje się, że w dalszym ciągu radio stanowi główne źródło odkrywania nowych utworów, na co wskazała ponad połowa badanych. 43 proc. respondentów zadeklarowało, że poznaje nowości muzyczne w streamingu wideo, a 23 proc. w streamingu audio.
Przeprowadzający badanie postanowili sprawdzić, w jakich miejscach i w jakich porach dniach najczęściej towarzyszą nam treści audio. Dom, samochód i praca to główne miejsca słuchania, przy czym dom zwycięża w tym rankingu zdecydowaną przewagą (53 proc.). Z badania wynika, że radio dominuje w godzinach porannych, wieczorem natomiast częstotliwość słuchania radia zrównuje się z udziałem słuchania treści w streamingu.
Źródło: Badanie Total Audio 2024
(kn)
O badaniu
Total Audio to polski projekt badawczy, który powstał z inicjatywy Komitetu Badań Radiowych i został opracowany przez specjalistów KBR we współpracy z zespołami Adres:Media i Kantar Polska. To druga edycja badania, które ma na celu zarejestrowanie i analizowanie zmian zachodzących w obszarze treści audio dostępnych na polskim rynku. Badanie zrealizowane zostało metodą CATI i CAWI na reprezentatywnej próbie 2223 Polaków w wieku 15-75 lat
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
80 proc. Polaków przyznaje, że słucha treści audio codziennie. treści audio w dalszym ciągu są nieodłącznym elementem codziennego życia wielu osób. jak wynika z badania total audio 2024, zrealizowanego na zlecenie komitetu badań radiowych, ponad 90 proc. respondentów deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu czegoś słucha, a nawet 80 proc. przyznaje, że słucha czegoś codziennie. średni czas słuchania treści audio to niemal pięć godzin w ciągu dnia. jak wynika z badania, najpopularniejszym medium audio w polsce jest radio, które osiągnęło 51 proc. udziału w całkowitym czasie słuchania. ponadto tegoroczna edycja wykazała, że 14 proc. polaków słucha radia częściej niż jeszcze w ubiegłym roku, co pokazuje, że tradycyjne medium wciąż ma silną pozycję. na drugim miejscu znalazło się słuchanie muzyki w streamingu wideo – 17 proc., na trzecim zaś w streamingu audio – 14 proc. tuż za podium uplasowały się podcasty z wynikiem 7 proc. audiobooki i zapisane pliki muzyczne są słuchane rzadziej – jedynie 3 proc. respondentów zadeklarowało, że korzysta z tych formatów. źródło: badanie total audio 2024. jak ujawnia badanie, radio jest liderem pod względem zaufania wśród słuchaczy – 45 proc. badanych ocenia je bardzo wysoko, czyli od 7 do 10 w dziesięciostopniowej skali. youtube osiąga taką ocenę u 35 proc. badanych, a telewizja u 31 proc. tiktok znalazł się na ostatnim miejscu w rankingu z wynikiem 16 proc. na popularności zyskują też podcasty. co trzeci respondent sięga po nie przynajmniej raz w tygodniu, a ich słuchalność wzrosła o 7 pkt proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. podcasty, podobnie jak audiobooki, cieszą się większym zainteresowaniem w młodszej grupie wiekowej – słuchaczami są najczęściej osoby w wieku 15-19 lat. najczęściej używanym urządzeniem audio pozostaje tradycyjny radioodbiornik – wciąż korzysta z niego 71 proc. słuchaczy. obecnie jednak to także smartfon stał się nieodłącznym towarzyszem słuchania treści audio – 65 proc. badanych używa go właśnie w tym celu, a w grupie 15-24 lata odsetek ten sięga nawet 90 proc. źródło: badanie total audio 2024. badanie ujawnia też, gdzie polacy najczęściej poszukują nowości muzycznych. okazuje się, że w dalszym ciągu radio stanowi główne źródło odkrywania nowych utworów, na co wskazała ponad połowa badanych. 43 proc. respondentów zadeklarowało, że poznaje nowości muzyczne w streamingu wideo, a 23 proc. w streamingu audio. przeprowadzający badanie postanowili sprawdzić, w jakich miejscach i w jakich porach dniach najczęściej towarzyszą nam treści audio. dom, samochód i praca to główne miejsca słuchania, przy czym dom zwycięża w tym rankingu zdecydowaną przewagą (53 proc.). z badania wynika, że radio dominuje w godzinach porannych, wieczorem natomiast częstotliwość słuchania radia zrównuje się z udziałem słuchania treści w streamingu. źródło: badanie total audio 2024. (kn). o badaniu. total audio to polski projekt badawczy, który powstał z inicjatywy komitetu badań radiowych i został opracowany przez specjalistów kbr we współpracy z zespołami adres:media i kantar polska. to druga edycja badania, które ma na celu zarejestrowanie i analizowanie zmian zachodzących w obszarze treści audio dostępnych na polskim rynku. badanie zrealizowane zostało metodą cati i cawi na reprezentatywnej próbie 2223 polaków w wieku 15-75 lat.