90 proc. marketerów uważa social media za istotne w swojej pracy. Więcej niż połowa badanych poświęca na surfowanie po serwisach społecznościowych co najmniej 6 godzin tygodniowo, a 9 na 10 marketerów wybiera Facebooka – wynika z raportu Social Media Examiner.
Podczas, gdy w 2010 roku tylko 31 proc. marketerów używało social media przez co najmniej rok w swoim biznesie, dziś ta liczba wzrosła do 50 proc. Najczęściej wykorzystywane witryny to: Facebook, Twitter, LinkedIn, jednak tylko serwis Marka Zuckerberga może poszczycić się naprawdę wysokim odsetkiem – 92 proc. marketerów deklaruje, że korzysta z niego, by osiągać lepsze wyniki. 81 proc. ankietowanych przyznaje, że dzięki social media ten cel osiąga. Drugą lokatę pod względem popularności ma Twitter (84 proc.), który wyprzedzał w 2010 r. o 1 proc. tegorocznego zwycięzcę rankingu. Następne w kolejności są: LinkedIn (71 proc.), blogi (68 proc.) oraz YouTube lub inne strony wideo (56 proc.). Ostatnie pozycje przypadły Grouponowi i MySpace (po 6 proc.).
Co ciekawe, jak wynika z badania 2011 Social Media Marketing Industry Report, marketerzy zdecydowanie deklarują chęć poszerzania wiedzy na temat social media (70 proc.). Ponad 3/4 z nich planuje w przyszłości częściej korzystać z You Tube, blogów, Facebooka i Twittera.
W ankiecie wzięło udział blisko 3,5 tys. osób w ciągu 10 dni. Social Media Examiner umieścił link do swojego badania na Twitterze oraz na stronach innych portali społecznościowych, w tym Facebook i LinkedIn. Serwis rozesłał go także do 50 tys. marketerów. (es)


