W 23. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Film Public Relations, Jury przyznało łącznie 97 nagród – 20 Złotych, 42 Srebrne oraz 35 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla najlepszego w konkursie trafił do K+ Group. Gwiazdą PR zostało Stowarzyszenie Demagog, Kryształowy Spinacz otrzymał Provident, a nagrodą specjalną redakcji Rzeczpospolitej oraz portalu rp.pl uhonorowano projekt Biedańsk.
Gala, która odbyła się 8 grudnia 2025 roku, zgromadziła ponad 450 osób. Prowadził ją dziennikarz i prezenter Szymon Majewski. Tego wieczoru wręczono statuetki w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 145-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którego przewodniczącą była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji oraz rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden. Jurorzy wybrali zwycięzców spośród 104 nominowanych projektów.
Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych.
Gwiazda PR – wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations – zostało przyznana Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie to otrzymała firma Provident Polska.
Na podstawie rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazło się 24/7Communication, trzecia zaś była agencja MSL.
Po raz kolejny została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą wręczył Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” oraz redaktora naczelnego Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, przedstawicielom Stowarzyszenia WIOSNA oraz Agencji Reklamowej Hand Made za projekt: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024.
Lista wszystkich nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025:
Kategorie główne:
- PR korporacyjny
SREBRNY SPINACZ
10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK
SREBRNY SPINACZ
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
SREBRNY SPINACZ
Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska
- PR produktu
BRĄZOWY SPINACZ
Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics, dfusion communication
BRĄZOWY SPINACZ
„Przesmyk” – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery
SREBRNY SPINACZ
Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
ZŁOTY SPINACZ
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
- Issue management i komunikacja kryzysowa
BRĄZOWY SPINACZ
Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją – Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting
SREBRNY SPINACZ
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
ZŁOTY SPINACZ
Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
- Advocacy i Public Affairs
SREBRNY SPINACZ
Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN
SREBRNY SPINACZ
„Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
SREBRNY SPINACZ
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot
- Kampania społeczna
BRĄZOWY SPINACZ
„Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
SREBRNY SPINACZ
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
ZŁOTY SPINACZ
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
- PR pro bono
BRĄZOWY SPINACZ
Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL
SREBRNY SPINACZ
Powitalnik 2.0 – przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications
ZŁOTY SPINACZ
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
- Employee experience i komunikacja wewnętrzna
BRĄZOWY SPINACZ
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
SREBRNY SPINACZ
RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka
SREBRNY SPINACZ
długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden
- Event komercyjny
BRĄZOWY SPINACZ
Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
SREBRNY SPINACZ
Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
SREBRNY SPINACZ
Jak pracować, by nie żałować? – impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl
- Event społeczny
BRĄZOWY SPINACZ
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
SREBRNY SPINACZ
Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network
ZŁOTY SPINACZ
Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age
- Launch produktu, usługi lub firmy
BRĄZOWY SPINACZ
City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38Content Communication, Balcia
SREBRNY SPINACZ
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
SREBRNY SPINACZ
Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
- ESG, Sustainability i CSR Communications
BRĄZOWY SPINACZ
Kompetencje AI dla każdego w Polsce – kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft
SREBRNY SPINACZ
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
ZŁOTY SPINACZ
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
- PR miejsca, miasta lub regionu
BRĄZOWY SPINACZ
Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
BRĄZOWY SPINACZ
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
SREBRNY SPINACZ
Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
SREBRNY SPINACZ
Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)
- Social media
SREBRNY SPINACZ
Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik
SREBRNY SPINACZ
Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów/ So Bright
SREBRNY SPINACZ
Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN
- Business-to-Business PR
BRĄZOWY SPINACZ
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
SREBRNY SPINACZ
88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam
SREBRNY SPINACZ
BEPS 2.0 – Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska
- Komunikacja z rynkiem kapitałowym
BRĄZOWY SPINACZ
Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka
SREBRNY SPINACZ
IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue
- Media relations
BRĄZOWY SPINACZ
OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX
BRĄZOWY SPINACZ
Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik
ZŁOTY SPINACZ
Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS
- Employer Branding
BRĄZOWY SPINACZ
„Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland
SREBRNY SPINACZ
Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE
ZŁOTY SPINACZ
Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD
- Content marketing – branded content
SREBRNY SPINACZ
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl
SREBRNY SPINACZ
Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard
ZŁOTY SPINACZ
Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts
- Custom Publishing
BRĄZOWY SPINACZ
W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie
SREBRNY SPINACZ
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
ZŁOTY SPINACZ
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
- Walka z dezinformacją
SREBRNY SPINACZ
Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing
Kategorie sektorowe:
- Technologia, IT, telekomunikacja
BRĄZOWY SPINACZ
Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts
SREBRNY SPINACZ
Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT
ZŁOTY SPINACZ
Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska
- Finanse
BRĄZOWY SPINACZ
W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency
BRĄZOWY SPINACZ
N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank, Burson
ZŁOTY SPINACZ
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud
- Uroda, higiena i wellness
BRĄZOWY SPINACZ
Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency
SREBRNY SPINACZ
Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice
- Moda i styl życia
BRĄZOWY SPINACZ
Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38Content Communication, Manufaktura
SREBRNY SPINACZ
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP
- Sektor spożywczy
BRĄZOWY SPINACZ
Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine
SREBRNY SPINACZ
Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel
ZŁOTY SPINACZ
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska
- Kultura i media
BRĄZOWY SPINACZ
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego
BRĄZOWY SPINACZ
- Sezon „Emily w Paryżu”– „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2
BRĄZOWY SPINACZ
Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+
- Medycyna i zdrowie
BRĄZOWY SPINACZ
Rozlicz ból/ MSL, Fundacja K.I.D.S.
SREBRNY SPINACZ
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT
ZŁOTY SPINACZ
Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN
- Sport, turystyka i rekreacja
BRĄZOWY SPINACZ
Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii
BRĄZOWY SPINACZ
„Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms
SREBRNY SPINACZ
Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic
- Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
BRĄZOWY SPINACZ
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD
BRĄZOWY SPINACZ
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom
ZŁOTY SPINACZ
Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail
- Przemysł i infrastruktura
BRĄZOWY SPINACZ
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA
BRĄZOWY SPINACZ
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska
SREBRNY SPINACZ
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
- Motoryzacja i transport
BRĄZOWY SPINACZ
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek
SREBRNY SPINACZ
Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
ZŁOTY SPINACZ
Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT
- NGO i sektor publiczny
SREBRNY SPINACZ
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
SREBRNY SPINACZ
„Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
SREBRNY SPINACZ
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
ZŁOTY SPINACZ
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland
Kategorie specjalne:
- Kreatywność
ZŁOTY SPINACZ
Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe
- Efektywność
ZŁOTY SPINACZ
„Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw
- Research&Insight
ZŁOTY SPINACZ
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa
Nagrody specjalne:
Gwiazda PR:
Stowarzyszenie Demagog
Kryształowy Spinacz:
Provident Polska
Tytanowy Spinacz:
1 miejsce: K+ Group
2 miejsce: 24/7 Communication
3 miejsce: MSL
Nagroda Redakcji rp.pl:
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa
Organizator konkursu i wydarzenia: ZFPR
Partner merytoryczny: SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
Partnerzy strategiczni: PKP Intercity, Ringier Axel Springer Polska, TVN Warner Bros. Discovery, Orlen
Partnerzy kategorii konkursowych:
Sport, turystyka i rekreacja – PKP Intercity;
ESG, Sustainability i CSR communications – Ringier Axel Springer Polska;
Content marketing – branded content – TVN Warner Bros. Discovery oraz Studio XR;
PR pro bono – ORLEN SA;
Medycyna i zdrowie – Haleon;
Kampania społeczna – PRCN;
Research&Insight – Instytut Monitorowania Mediów;
Media Relations – Puls Biznesu;
Event komercyjny – Pro4Media.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.


