wtorek, 9 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWydarzenia97 nagród, K+ Group z tytułem najlepszego w konkursie. Złote Spinacze 2025...

97 nagród, K+ Group z tytułem najlepszego w konkursie. Złote Spinacze 2025 rozdane

W 23. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego przez Związek Film Public Relations, Jury przyznało łącznie 97 nagród – 20 Złotych, 42 Srebrne oraz 35 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla najlepszego w konkursie trafił do K+ Group. Gwiazdą PR zostało Stowarzyszenie Demagog, Kryształowy Spinacz otrzymał Provident, a nagrodą specjalną redakcji Rzeczpospolitej oraz portalu rp.pl uhonorowano projekt Biedańsk.

Gala, która odbyła się 8 grudnia 2025 roku, zgromadziła ponad 450 osób. Prowadził ją dziennikarz i prezenter Szymon Majewski. Tego wieczoru wręczono statuetki w 35 kategoriach konkursowych, w tym w 20 kategoriach głównych, 12 kategoriach sektorowych oraz 3 kategoriach specjalnych. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało 145-osobowe jury, obradujące w ośmiu grupach jurorskich, którego przewodniczącą była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji oraz rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden. Jurorzy wybrali zwycięzców spośród 104 nominowanych projektów.

Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych.

Gwiazda PR – wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations – zostało przyznana Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie to otrzymała firma Provident Polska.

Na podstawie rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazło się 24/7Communication, trzecia zaś była agencja MSL.

Po raz kolejny została przyznana także nagroda Redakcji RP.pl, którą wręczył Cezary Szymanek, zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita” oraz redaktora naczelnego Gazety Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, przedstawicielom Stowarzyszenia WIOSNA oraz Agencji Reklamowej Hand Made za projekt: Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024.

Lista wszystkich nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025:

Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny

SREBRNY SPINACZ
10 lat BLIKNĘŁO/ Clear Communication Group, BLIK

SREBRNY SPINACZ
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

SREBRNY SPINACZ
Work Sport Balance w Decathlon/ GetHero, Decathlon Polska

  1. PR produktu

BRĄZOWY SPINACZ
Zestaw edukacyjny ORBIUM – mobilne laboratorium z tabletem/ Centrum Nauki Kopernik, Samsung Electronics, dfusion communication

BRĄZOWY SPINACZ
„Przesmyk” – polski thriller szpiegowski globalnym hitem/ TVN Warner Bros. Discovery

SREBRNY SPINACZ
Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

ZŁOTY SPINACZ
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

  1. Issue management i komunikacja kryzysowa

BRĄZOWY SPINACZ
Zarządzanie kryzysem, walka z dezinformacją – Agaris Polska / Agencja 3PR Consulting

SREBRNY SPINACZ
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

ZŁOTY SPINACZ
Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

  1. Advocacy i Public Affairs

SREBRNY SPINACZ
Razem dla nerek – życie bez dializ/ PRCN

SREBRNY SPINACZ
„Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja Polot

  1. Kampania społeczna

BRĄZOWY SPINACZ
„Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

ZŁOTY SPINACZ
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

  1. PR pro bono

BRĄZOWY SPINACZ
Woda opadła, psy zostały – kampania pomocowa dla schronisk/ MSL

SREBRNY SPINACZ
Powitalnik 2.0 – przewodnik dla rodziców po diagnozie dziecka/ Admind Branding & Communications

ZŁOTY SPINACZ
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

  1. Employee experience i komunikacja wewnętrzna

BRĄZOWY SPINACZ
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

SREBRNY SPINACZ
RóżniMY – Biedronka aktywizuje osoby z niepełnosprawnością/ Biedronka

SREBRNY SPINACZ
długodystansZDROWI – sposób na lojalność/ Nationale-Nederlanden

  1. Event komercyjny

BRĄZOWY SPINACZ
Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

SREBRNY SPINACZ
Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

SREBRNY SPINACZ
Jak pracować, by nie żałować? – impro z rocketjobs.pl/ portal pracy rocketjobs.pl

  1. Event społeczny

BRĄZOWY SPINACZ
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

SREBRNY SPINACZ
Właśnie trwa połączenie w sprawie zaginionego dziecka/ Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Screen Network

ZŁOTY SPINACZ
Akcja RELacja HejTY Reaguj!/ Agencja eventowa TT Age

  1. Launch produktu, usługi lub firmy

BRĄZOWY SPINACZ
City Combo – Odkrywcy Miasta/ 38Content Communication, Balcia

SREBRNY SPINACZ
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

SREBRNY SPINACZ
Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

  1. ESG, Sustainability i CSR Communications

BRĄZOWY SPINACZ
Kompetencje AI dla każdego w Polsce – kampania Microsoft/ dfusion communication, Microsoft

SREBRNY SPINACZ
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa

ZŁOTY SPINACZ
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

  1. PR miejsca, miasta lub regionu

BRĄZOWY SPINACZ
Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

BRĄZOWY SPINACZ
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

SREBRNY SPINACZ
Kierunek GZM – największy w Polsce festiwal mikrowypraw/ Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia

SREBRNY SPINACZ
Ryga: city break, który zmienia perspektywę/ Weber Shandwick, Riga Investment and Tourism Agency (LIVE RIGA)

  1. Social media

    SREBRNY SPINACZ
    Admin Komputronik. Więcej niż Admin./ Brand Kolektyw, Komputronik

SREBRNY SPINACZ
Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów/ So Bright

SREBRNY SPINACZ
Jak opowiedzieć zwycięstwo: Kubica x Le Mans x ORLEN/ ORLEN

  1. Business-to-Business PR

BRĄZOWY SPINACZ
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

SREBRNY SPINACZ
88% firm ofiarą cyberataku. ESET edukuje pracowników/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT, PowerGam

SREBRNY SPINACZ
BEPS 2.0 – Panie, ale przecież ja płacę podatki. Otóż nie!/ EY Polska

  1. Komunikacja z rynkiem kapitałowym

BRĄZOWY SPINACZ
Kampania informacyjna oferty publicznej (IPO) Grupy Żabka/ M+G, Grupa Żabka

SREBRNY SPINACZ
IPO Diagnostyki. Biznes z misją wchodzi na giełdę/ InnerValue

  1. Media relations

BRĄZOWY SPINACZ
OLX i monday comms: drugie życie elektroniki/ monday comms, Grupa OLX

BRĄZOWY SPINACZ
Cepelia z nowym gospodarzem – Empik wraca na Marszałkowską/ Walk PR, Empik

ZŁOTY SPINACZ
Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia./ M&CC, Fundacja DKMS

  1. Employer Branding

BRĄZOWY SPINACZ
„Czujesz ten vibe?”: rekrutacja do TRIBE Krakow Old Town/ 38Content Communication, TRIBE Krakow Old Town, Accor Services Poland

SREBRNY SPINACZ
Cooking with DANONE | Przepis na udaną karierę!/ Grupa spółek DANONE

ZŁOTY SPINACZ
Przyjaźń od kuchni/ 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative, OMD

  1. Content marketing – branded content

SREBRNY SPINACZ
Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji/ Pracuj.pl

SREBRNY SPINACZ
Szczęśliwi metrów nie liczą – dobrostan zaczyna się w domu/ Linkleaders, Otodom, Cut The Mustard

ZŁOTY SPINACZ
Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce/ MSL, Electronic Arts

  1. Custom Publishing

BRĄZOWY SPINACZ
W pracy czuję bardziej. Pierwsza neurokampania o karierze/ Linkleaders, Pracuj.pl, Fundacja Mamy Podobnie

SREBRNY SPINACZ
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

ZŁOTY SPINACZ
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

  1. Walka z dezinformacją

SREBRNY SPINACZ
Wyjdź z neta, idź do weta/ Garden of Words, Royal Canin, IQ Marketing

Kategorie sektorowe:

  1. Technologia, IT, telekomunikacja

BRĄZOWY SPINACZ
Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce / MSL, Electronic Arts

SREBRNY SPINACZ
Cyberatak na firmę zawsze trafia w człowieka. ESET edukuje/ Linkleaders, ESET, DAGMA Bezpieczeństwo IT

ZŁOTY SPINACZ
Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT/ 24/7Communication, EY Polska

  1. Finanse

BRĄZOWY SPINACZ
W UNIQA jesteśmy razem/ UNIQA, Be About | Hybrid Agency

BRĄZOWY SPINACZ
N!Asystent – Pierwszy AI Asystent Bankowy w Polsce/ Nest Bank, Burson

ZŁOTY SPINACZ
Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry/ K+Group, Nationale-Nederlanden, BlueCloud

  1. Uroda, higiena i wellness

BRĄZOWY SPINACZ
Album Piękna / Dove x Rossmann/ Yellowcups, Dove Polska Unilever, Rossmann, Mindshare, That One Agency

SREBRNY SPINACZ
Hands Up Confidence – festiwalowa świeżość bez kompromisów/ MSL, Old Spice

  1. Moda i styl życia

BRĄZOWY SPINACZ
Łódź spełnia obietnice. 50 lat Ziemi Obiecanej/ 38Content Communication, Manufaktura

SREBRNY SPINACZ
Kampania edukacyjna Wear Your Story/ LIGHTHOUSE, LPP

  1. Sektor spożywczy

BRĄZOWY SPINACZ
Fabryka Czekolady E. Wedel – muzeum, w którym MOŻNA wszystko/ 24/7Communication, Lotte Wedel, GoldenSubmarine

SREBRNY SPINACZ
Daj im szansę!/ 24/7Communication, Lotte Wedel

ZŁOTY SPINACZ
Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany/ Publicis Consultants, Mondelez Polska

  1. Kultura i media

BRĄZOWY SPINACZ
D’ARC, czyli pierwsza off-opera w historii MPW/ 38Content Communication, Muzeum Powstania Warszawskiego

BRĄZOWY SPINACZ

  1. Sezon „Emily w Paryżu”– „efekt Netflixa” w Krakowie/ K+ Group, Netflix Polska, Behind the Brand, Altavia Kamikaze + K2

BRĄZOWY SPINACZ
Nauka biznesu po polsku z serialem EDUKACJA XD/ CANAL+

  1. Medycyna i zdrowie

BRĄZOWY SPINACZ
Rozlicz ból/ MSL, Fundacja K.I.D.S.

SREBRNY SPINACZ
Bye Bye HPV/ Fundacja SEXEDPL, Agencja POLOT

ZŁOTY SPINACZ
Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!/ PRCN

  1. Sport, turystyka i rekreacja

BRĄZOWY SPINACZ
Wszyscy Do Wioseł 2024/ Fundacja Legii

BRĄZOWY SPINACZ
„Urlopowy Kompas Polaków. Wakacje 2025”/ Q&A Comms

SREBRNY SPINACZ
Betclic – FANna i inne niestandardy w sponsoringu/ K+ Group, Betclic

  1. Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

BRĄZOWY SPINACZ
Klara buduje/ ERBUD, Fundacja ERBUD

BRĄZOWY SPINACZ
Otodom odczarowuje deweloperkę/ Linkleaders, Otodom

ZŁOTY SPINACZ
Kampania PR IKEA „Hej, pobudka! Czas na sen dobry”/ Garden of Words Group, IKEA Retail

  1. Przemysł i infrastruktura

BRĄZOWY SPINACZ
Olejomaty – piąty wymiar recyklingu/ Good One PR, EMKA

BRĄZOWY SPINACZ
Jak promować OZE, gdy wieje w stronę węgla?/ 24/7Communication, OX2 Polska

SREBRNY SPINACZ
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa

  1. Motoryzacja i transport

BRĄZOWY SPINACZ
Kultowy Panek CarSharing znika z rynku/ Icon Strategies, Panek

SREBRNY SPINACZ
Szybko, wszyscy razem – walczymy z powodzią!/ K+ Group, Koleje Dolnośląskie, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

ZŁOTY SPINACZ
Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT/ Polskie Linie Lotnicze LOT

  1. NGO i sektor publiczny

SREBRNY SPINACZ
Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie/ K+Group, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

SREBRNY SPINACZ
„Koszmarna kolejka” szarża FDI, która poruszyła system/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

SREBRNY SPINACZ
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

ZŁOTY SPINACZ
Kampania 12/15/ SEC Newgate CEE, VML Poland

Kategorie specjalne:

  1. Kreatywność

ZŁOTY SPINACZ
Wrzuć do kosza i te okazy!/ Lasy Państwowe

  1. Efektywność

ZŁOTY SPINACZ
„Start w dorosłość”: drugiej szansy nie będzie/ Fundacja Dobrych Inicjatyw

  1. Research&Insight

ZŁOTY SPINACZ
Gdzie jest tron/ WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa

Nagrody specjalne:

Gwiazda PR:
Stowarzyszenie Demagog

Kryształowy Spinacz:
Provident Polska

Tytanowy Spinacz:
1 miejsce: K+ Group
2 miejsce: 24/7 Communication
3 miejsce: MSL

Nagroda Redakcji rp.pl:
Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024/ Stowarzyszenie WIOSNA, Hand Made Agencja reklamowa

Organizator konkursu i wydarzenia: ZFPR
Partner merytoryczny: SKP Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
Partnerzy strategiczni: PKP Intercity, Ringier Axel Springer Polska, TVN Warner Bros. Discovery, Orlen
Partnerzy kategorii konkursowych:
Sport, turystyka i rekreacja – PKP Intercity;
ESG, Sustainability i CSR communications – Ringier Axel Springer Polska;
Content marketing – branded content – TVN Warner Bros. Discovery oraz Studio XR;
PR pro bono – ORLEN SA;
Medycyna i zdrowie – Haleon;
Kampania społeczna – PRCN;
Research&Insight – Instytut Monitorowania Mediów;
Media Relations – Puls Biznesu;
Event komercyjny – Pro4Media.

PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj