sobota, 6 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomości„A co gdybyśmy zaczęli reagować na hejt?”. Rusza kampania T-Mobile

„A co gdybyśmy zaczęli reagować na hejt?”. Rusza kampania T-Mobile

T-Mobile, Dawid Podsiadło i Fundacja SEXEDPL zachęcają do aktywnego sprzeciwu wobec hejtu. W październiku 2025 roku ruszyła kolejna odsłona kampanii „#HejtOutLoveIn”. Elementem działań jest deklaracja „niezgody na hejt”, do której podpisywania zachęcają organizatorzy.

„Hejt zabiera życie, a kiedy nie reagujemy, nienawiść się rozrasta. Jak to możliwe, że 5 proc. hejterów potrafi zagłuszyć pozostałe 95 proc.?” – mówią twórcy kampanii, przywołując wyniki badania przeprowadzonego na potrzeby projektu. Okazuje się, że ponad 80 proc. Polaków uważa hejt w internecie za jeden z najpoważniejszych problemów społecznych. 2/3 przedstawicieli pokolenia Z spotkało się z hejtem osobiście lub w swoim otoczeniu. Wśród powodów są m.in. wygląd, poglądy, orientacja czy pochodzenie. Co więcej, badanie pokazuje, że osoby, które doświadczyły hejtu, pięć razy częściej stają się jego sprawcami.

Jak wskazują organizatorzy kampanii, problemem są obojętność i brak reakcji, powodowane strachem czy poczuciem bezsilności. Kampania T-Mobile i Fundacji SEXEDPL ma uświadomić społeczeństwu, jak ważne jest reagowanie w przypadku styczności z hejtem. Marka telekomunikacyjna podkreśla bowiem, że walka z mową nienawiści jest wspólną odpowiedzialnością społeczeństwa. Kampania pokazuje, jak reagować na hejt – zgłaszając nienawistne komentarze administratorom serwisów społecznościowych oraz okazując wsparcie i solidarność, np. w wiadomościach prywatnych.

Organizatorzy zachęcają także do podpisania „Deklaracji Niezgody na Hejt” na specjalnej stronie hejtoutlovein.pl. Deklarację mogą podpisać zarówno osoby indywidualne, jak i całe organizacje. T-Mobile informuje, że jeśli uda się zebrać 100 tys. podpisów, deklaracja zostanie przekazana instytucjom państwowym „w celu pokazania sprzeciwu społeczeństwa”. Do tej pory deklarację podpisali m.in.: Dawid Podsiadło, Anja Rubik, Maciej Zakościelny, Helena Englert, Katarzyna Dąbrowska, Karolina Pilarczyk, Irena Wielocha czy Anna Dec.

Premierze kampanii towarzyszyło spotkanie, którego elementem był panel dyskusyjny dotyczący sposobów radzenia sobie z hejtem i reagowania na niego.

Powstał także spot, w którym występuje Dawid Podsiadło. Działania komunikacyjne obejmą digital, media społecznościowe oraz współpracę z influencerami. Zaplanowano także komunikację outdoorową – w Warszawie pojawią się słupy reklamowe promujące deklarację.

Na stronie publikowane są także artykuły eksperckie, zawierające m.in. porady dotyczące radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Promowany jest tam także numer telefonu Antyprzemocowej Linii Pomocy, prowadzonej przez Fundację SEXEDPL we współpracy z T-Mobile.

Kampania „#HejtOutLoveIn” w tym toku wpisana jest w platformę komunikacyjną marki „Burzymy Bariery”. Jak podkreśla Andreas Maierhofer, CEO T-Mobile Polska, marka chce nie tylko mówić o problemie hejtu, lecz także dawać konkretne narzędzia wsparcia. „Hejt to jedna z największych barier, które dzielą ludzi w internecie. Dlatego budujemy partnerstwa, które łączą różne perspektywy: technologiczną, edukacyjną i społeczną. Razem z Fundacją SEXEDPL, chcemy przełamać obojętność i pokazać, że reagowanie na hejt jest naszą wspólną odpowiedzialnością” – mówi Maierhofer.

Za spot oraz inne materiały promujące akcję odpowiada agencja VML. Zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy Mindshare, działania PR prowadzi z kolei agencja 24/7Communication. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj