piątek, 12 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościABC komunikacji - PR-owcem jest każdy

ABC komunikacji – PR-owcem jest każdy

Jak pisze Marcin Tarczyński na łamach Miesięcznika Ubezpieczeniowego, PR nadal często definiowany jest jako „działalność polegająca na sprawieniu, iż prasa napisze o nas tak, jak sobie tego życzymy”. Autor zaznacza, że ostateczna decyzja i tak nie zależy od PR-owców. Poza tym działania PR nie ograniczają się tylko do relacji z mediami.

Czy PR jest zatem potrzebny? Według Tarczyńskiego PR tworzy każdy, z więc jeśli jest on niepotrzebny, to w takim razie „my wszyscy również”.

Autor zaznacza, że rolą PR-owca jest dostarczanie informacji wszystkim zainteresowanym, także tych dotyczących sukcesów danej firmy czy organizacji. „Jeśli sami nie będziemy się chwalić, to z naszych działań nie wyniknie nic,  poza naszym ewentualnym dobrym samopoczuciem” – czytamy. Autor dodaje jednak, że chwalić trzeba się z umiarem. Specjaliści od PR-u będą też bezradni, jeśli ich klienci prowadzą działania nieetyczne, nie przynoszące korzyści klientom czy po prostu niepotrzebne. Jeśli o jakiejś organizacji mówi się dobrze, to niekoniecznie dlatego, że ma najlepszych PR-owców na świecie. Również  dlatego, że ci PR-owcy mają „co sprzedać”.

Zdarzają się jednak sytuacje, gdy lepiej zachować milczenie. Według autora „brak jakichkolwiek działań komunikacyjnych jest najczęściej najbardziej sensownym rozwiązaniem w obliczu niepowodzenia”. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj