„Politycy dzielą się na tych, co korzystają, oraz na tych, co się do tego przyznają”, mówił na antenie radia TOK FM o doradztwie wizerunowym Mirosław Oczkoś z Oczkoś Perfect Image. Po 1989 roku porady dotyczące kształtowania publicznego image’u były w Polsce pewnym novum, tłumaczył ekspert; dziś nie budzą większego zdziwienia.
Jako jeden z pierwszych z doradztwa wizerunkowego skorzystał Aleksander Kwaśniewski. Do szkolenia z zakresu marketingu politycznego przyznał się także Andrzej Lepper, wymieniał gość audycji. Dziś usługom tym poddaje się nawet Jarosław Kaczyński, początkowo – jak przekonuje Oczkoś – oporny wobec takich praktyk. Ekspert był zdania, że retusz publicznego image’u wcale nie odebrał byłemu premierowi powagi. Dzięki pracy nad jego medialną prezentacją „to, co miał w głowie zaczęło lepiej się sprzedawać”.
Wizerunek publiczny, błędnie kojarzy się jedynie z politykami, biznesmenami czy aktorami, a przecież sami zaczynamy go kreować przekraczając próg naszego domu, zauważa Oczkoś.(ał)