.

Adidas zbyt późno uciął kontakty z Kanye Westem?

dodano: 
27.10.2022
komentarzy: 
0

25 października 2022 roku marka odzieżowa Adidas zerwała umowę z Kanye Westem. Stało się to jednak dopiero tydzień po antysemickich wpisach rapera – podaje prdaily.com. Jak zauważa źródło, firma zwlekała zbyt długo z zakończeniem tej współpracy.

Sinead Norenius-Raniere, która pełni funkcję wiceprezeski ds. strategii marketingu produktów i wpływowych osób w Cision, twierdzi, że odpowiedź na pytanie, dlaczego Adidas czekał dłużej niż inne marki z zerwanie kontraktu, może być skomplikowana, a umowa Adidasa z Westem mogła doprowadzić do tego opóźnienia – czytamy.

Stwierdziła ona jednak, że mimo to firmy w takich sytuacjach powinny być bardziej aktywne i przejrzyste w kontaktach z opinią publiczną, a także powinny być gotowe na wydanie oświadczenia – pisze źródło.

Jak czytamy dalej, Norenius-Raniere powiedziała, że Adidas mógł skomentować sytuację publicznie tuż po tym, gdy raper założył koszulkę z napisem „White Lives Matter” podczas Paris Fashion Week 3 października 2022 roku.

Prognozuje się, że Adidas może stracić ok. 246 mln dol. w tym roku z powodu swojej decyzji o zerwaniu współpracy z Westem – podaje źródło.

Norenius-Raniere powiedziała, że każda marka musi mieć plan, dodała także, że „firmy powinny mieć wyznaczony kierunek, wiedzieć kim są, za czym się opowiadają i co będą, a czego nie będą tolerować, a wszystkie takie rozmowy muszą zaczynać się dużo wcześniej niż w momencie incydentu czy kryzysu” – czytamy dalej. (bs)

Źródło:

prdaily.com, Chris Pugh, Learn from Adidas’ PR mistakes with Ye, 26.10.2022
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin