.

 

Agencja Neuron podważa wiarygodność rankingu H&M

dodano: 
14.07.2009
komentarzy: 
19

Agencja Neuron wydała oficjalne oświadczenie dotyczące czerwcowego rankingu magazynu Home&Market. W ocenie zarządu agencji, ranking ten nie jest wiarygodny. W oświadczeniu agencji czytamy:

Według autorów badania, informacje o aktualnych klientach danej agencji były pozyskiwane ze strony internetowej tejże. Wobec tego postanowiliśmy sprawdzić wszystkich klientów, z którymi mieliśmy przyjemność pracować w ciągu ostatnich miesięcy, a na naszej stronie widniała informacja o tym – w sumie 11.

Wszyscy zapytani przez nas obecni i byli klienci zgodnie i pisemnie oświadczyli, że w ostatnich miesiącach żaden ankieter z Instytutu Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych ani redakcji Home&Market nie skontaktował się z nimi w celu przeprowadzenia badania zadowolenia z agencji PR.

Agencja, by zostać sklasyfikowana, musiała otrzymać 5 pełnych ankiet, więc nasza firma w ogóle nie powinna być ujęta w rankingu.

Twierdzimy zatem, że ranking przygotowany taką metodą jest kompletnie niewiarygodny, (…) przypadek klientów Neurona wystarczy, by kwestionować całe badanie.

Oświadczenie podpisane zostało przez prezesa zarządu agencji Neuron, Marka Wróbla, oraz zespół.

Redakcja magazynu Home&Market nie komentuje oświadczenia wydanego przez agencję.

komentarzy:
19

Komentarze

(19)
Dodaj komentarz
17.07.2009
9:57:47
Haircut
(17.07.2009 9:57:47)
Hm, już nawet felieton się pojawił:-) Redakcja dba o oglądalność strony. A ja mam wrażenie, że raz na jakiś czas na tym rynku ktoś wrzuca granat do szabma, co sprawia, że przybrudzeni zostają wszyscy po trochu. Parę lat temu głośno było o Edelmanie, o Partner of Promotion, parę miesięcy temu o Core PR i agencji, która teraz złożyła protest. Te case'y i ten pokazują, że może z oporami, lecz jednak ten brudnawy rynek - moja opinia - się cywilizuje. Niektóre podmioty jednak muszą "przegiąć", przeciągnąć strunę maksymalnie, żeby się przekonać, że nie - ta droga jest jednak chyba niedobra. Dziki Zachód, którym jest jeszcze ten rynek, skończy się pewnie za parę lat, a weterani, którzy przeciągali strunę, będą uchodzić za autorytety - przynajmniej, dopóki nikt im nie przypomni ich wybryków:-)
16.07.2009
20:25:04
ciekawski
(16.07.2009 20:25:04)
A ja chciałbym poznać opinię o swojej pracy, wyrażoną przez moich Klientów. Dlatego też chętnie biorę udział w podobnych badaniach gdy to ja występuję w roli Klienta ... i informuję swojego podwykonawcę, że taki fakt miał miejsce. Dlatego nie dziwię się tym agencjom, które zgłaszają protesty. NA ich miejscu wolałbym wogóle nie być klasyfikowanym w takim rankingu. I nie chodzi tu o zajęte miejsce ale o fakt, że na podstawie tak spreparowanych danych ktoś kto nie zadał sobie trudu odpytania Klientów, po prostu może wyciągnąć złe wnioski dotyczące jakości swojej pracy. Nie widzę też nic złego w fakcie odpytywania KLientów o to czy wypowiadali się na potrzeby rankingów. Jeśli mam małą liczbę Klientów chciałbym wiedzieć, kto wziął udział w badaniu, chociażby po to by wyciągnąć wnioski - w przypadku dobrego wyniku: jest OK, Ci Klienci są zadowoleni; - w przypadku złego wyniku: trzeba poprawić jakość obsługi, wyniki, podszkolić zespoły, które ich obsługują, etc. Pracowałem w kilku agencjach, które tak właśnie reagowały na wyniki rankingu H&M. Czyżby niepotrzebnie reagowały?
16.07.2009
9:45:21
Miłosz
(16.07.2009 9:45:21)
Prawda jest taka, że agencje radzą swoim klientom kupienie Gazeli, Lauru, Godła, Oskara, i innych "wielkich" i "prestiżowych" nagród. Teraz nagle, gdy ktoś słabiej wypadł w rankingu, podobnym do wielu innych (zasady tworzenia, niby badania konsumentów, klientów itd.) podnosi się ogromne halo. Nie twierdzę, że nie ma problemu, ale kto jest bez winny niech pierwszy rzuci kamieniem.
16.07.2009
9:31:49
kliencki ranking
(16.07.2009 9:31:49)
Nie wiem o co tyle szumu, ponieważ wydaje mi się że nieco inaczej niż Państwo rozumiem zwrot "kliencki ranking"
15.07.2009
22:22:07
Stefan
(15.07.2009 22:22:07)
Solidaryzuje sie z Panem Wroblem choc nie wiem o co tyle krzyku. Co roku raport H&M wzbudza kontrowersje, bo w oczach wielu (jesli nie wszystkich) nie jest wiarygodny. Zreszta kazdy ma to, na co zasluguje, a nasza branza na pewno nie zasluguje na powazne traktowanie skoro jest przezarta klamstwem i hipokryzja. I niech mi ktos powie, ze jest inaczej.
15.07.2009
16:31:26
Ktoś z TOP listy
(15.07.2009 16:31:26)
Choć jesteśmy w czołówce rankingu, dziś nie czujemy już satysfakcji. Pomimo laurów i splendoru, popieramy Neuron i inne agencje, które czują się oburzone. Bo kto chciałby szczycić się pierwszym miejscem w rankingu - jeśli takowy jest nierzetelny!?? Nas nikt nie pytał o zdanie, nie wiemy nawet do jakich NASZYCH klientów dzwoniono i rzeczywiście chętnie poznalibyśmy metodologię oraz listę "przepytanych" klientów. Ps. Jednak nie osądzajmy tych którzy na TOPie - można niechcący szturchnąć kogoś, kto na to nie zasłużył.
15.07.2009
15:13:56
Winni/niewinni
(15.07.2009 15:13:56)
Ciekawe na ile winne/niewinne są zwycięskie agencje - w przypadku gdy sympatie samego H&M jedynie decydowały to nie za pięknie zwycięzcy wyszli na tym ;)
15.07.2009
14:24:41
Haircut
(15.07.2009 14:24:41)
To forum ożyło! Ciekawe, ile postów zablokowały redaktorki. Jest i tak nieźle:-) Ciekawe, czy odium magazynu spadnie na zycięskie firmy. No i ależ się musi teraz kisić naczelna H&M. Nie zazdroszczę. Nie za ciekawie będzie na branżowych spotkaniach.
15.07.2009
14:22:48
werbiliusz
(15.07.2009 14:22:48)
a swoją drogą ja czekam na kolejne agencje, które według mojej wiedzy już kończą ankietować swoich klientów :):):):) udowodnią tym samym tezę Neurona, a co do instytutu analiz gospodarczo-ekonomicznych to ciekawym powiem że instytut powołała szefowa, nie ma go w KRS, ani regonu nie ma, ani NIPU ani nic :) jest to jednostka organizacyjna znajdująca się w tym samym pokoju co H&M :) ciekawe co?
15.07.2009
14:00:32
werbiniusz
(15.07.2009 14:00:32)
to niezwykle ciekawe co piszecie i co znalazało się w tym liście Neurona, czekam na dalsze szczegóły
15.07.2009
13:24:27
fox news
(15.07.2009 13:24:27)
Biorąc pod uwagę elastyczność metodologii H&M zastanawiam się czy w przyszłym roku Neuron będzie w pierwszej piątce (aby nie czepiał się) czy na szarym końcu (za karę).
15.07.2009
12:57:29
czekamy
(15.07.2009 12:57:29)
na stanowisko HM!
15.07.2009
12:38:57
hermann
(15.07.2009 12:38:57)
A może po prostu klienci nisko ocenili Neuron i nie chcieli się przyznać;)? Swoją drogą dziwny pomysł, zbieranie na piśmie oświadczeń od klientów...
15.07.2009
12:36:44
762
(15.07.2009 12:36:44)
W ogole sie zastanawiam czy badanie opinii aktualnych klientów agencji o opinię BEZ jej zgody i publikowanie ich opinii BEZ jej zgody jest prawnie dopuszczalne ? Rankigi supermarketów - ok, robione w oparciu o cene, wiec cos niepodwazalnego. Rankigi banków - na próbie reprezentatywnej. Ale BEZ zgody podmiotu gospdarczego publikować rzekome ankiety na temat jego produktów, bez zgody, bez reprezentatywności ....coś tu jest grubo nie tak.
15.07.2009
12:12:56
pr
(15.07.2009 12:12:56)
A tak swoją drogą i w kolosach i w agencjach niejedna Jadzia. PR polski jest jaki jest. Kazdy widzi. Nie przeceniajmy wlasnej wartosci i dobrego samopoczucia.
15.07.2009
11:35:30
M
(15.07.2009 11:35:30)
W ogóle, to sam pomysł jest bez sensu. Jeśli już robić jakieś badanie Klienckie, to należy zrobić sensowną metdologię - 10 obecnych, 10 byłych, tylko agencje starsze niż 5 lat etc etc. Niezależnie od case'u Neurona - agencja mająca 5 zadowolonych klientów, ma wyższą ocenę niż agencją mająca 90 zadowolonych i 10 niezadowolnych. Niezależnie od tego, w Polskich warunkach, gdzie (poza paroma przypadkami typu Danone, Nestle czy inne duże FMCG lub pharmy) PRem zajmuje się Pani Jadzia, dwa miesiące wcześniej recepcjonistka - robienie rankingów Klienckich nie ma sensu.
15.07.2009
11:33:53
pr
(15.07.2009 11:33:53)
wreszcie ktoś!Bravo. I koniec wreszcie z kupowanymi nagrodami oraz pseudo-rankingami
14.07.2009
22:38:50
podważam wiaryg...
(14.07.2009 22:38:50)
zgadzam się agencją Neuron!!! Na liście tego pseudo rankingu znajduje się agencja PR, która w imię "dobrych znajomości" z dziennikarzami H&M umieszczana jest już nie pierwsz raz w rankingach tego magazynu. Swego czasu nawet zajmowała się obsługą dla H&M...
14.07.2009
16:56:46
jaamaal
(14.07.2009 16:56:46)
coś jest na rzeczy, bo nie jest to pierwszy raz, gdy firmy twierdzą, że nie otrzymały żadnych ankiet z H&M.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin