Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
niedziela, 29 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościAgencja Ogilvy restrukturyzuje się i zmienia wygląd

Agencja Ogilvy restrukturyzuje się i zmienia wygląd

Na początku czerwca 2018 roku Ogilvy „stworzyło się na nowo” – ogłosiła agencja należąca do koncernu WPP. Celem restrukturyzacji i rebrandingu jest uproszczenie struktury i zunifikowane całej działalności firmy pod jedną marką: Ogilvy.

Agencja likwiduje podział na Ogilvy One, Ogilvy & Mather Advertising, Ogilvy Public Relations i inne podmarki. Nową strukturę ma oprzeć tymczasem na kilku „zdolnościach” (ang. „capabilities”): Brand Strategy, Advertising, Customer Engagement and Commerce, PR and Influence, Digital Transformation oraz Partnerships. Agencja pozostawia jednak oddział konsultingowy, który ma konkurować m.in. z PwC czy Deloitte’em – OgilvyRED zostało przemianowane na Ogilvy Consulting.

Jednocześnie marka Ogilvy zmienia identyfikację wizualną. Jak opisują przedstawiciele agencji, nowe logo reprezentuje „spryt, współpracę i spójność” dzięki wykorzystaniu ligatury, czyli połączonych liter „g” oraz „i”. Odświeżono też paletę kolorystyczną (tło jest jaśniejsze, a główny kolor zestawiany jest z szarym, różowym, niebieskim i zielonym), opracowano kroje pisma Ogilvy Sans i Ogilvy Serif oraz stworzono nową stronę internetową.

Agencja przy projektowaniu identyfikacji wizualnej współpracowała z firmą COLLINS.


Poprzednie (po lewej) oraz obecne (po prawej) logo Ogilvy

Zmiany w Ogilvy mają się też wiązać ze stworzeniem nowej platformy o nazwie Connect umożliwiającej współpracę wewnętrzną. Jak czytamy w informacji prasowej, narzędzie ma pozwolić na wymianę wiedzy oraz kontaktowanie ze sobą zespołów z krajów, w których funkcjonują oddziały agencji.

„To, co się dzieje w Ogilvy na świecie i czego jesteśmy częścią, to coś znacznie ważniejszego niż zmiany identyfikacji wizualnej i nowe logo. To przede wszystkim powrót do wartości i filozofii działania agencji kreatywnej, którymi kierował się David Ogilvy, zakładając agencję 70 lat temu. Kierujemy się ideą »we make brands matter«, a mimo że realia rynkowe zmieniają się w zawrotnym tempie, powstają tysiące nowych narzędzi, tworzą się nowe, coraz węższe specjalizacje, to idea ta znaczy wciąż dokładnie to samo. Wierzymy, że tylko model, który stawia w centrum markę, a wręcz definiuje ją jako swojego klienta, może wyznaczyć realną i długofalową wartość. Na poziomie operacyjnym oznacza to, że znikają podziały na poszczególne spółki, z których każda miała swoje osobne cele biznesowe, nie oznacza to jednak, że znikają kompetencje. W ramach jednej agencji Ogilvy tworzymy multidyscyplinarne zespoły, które doskonale znają się na nowoczesnej komunikacji i są dostosowane do wyzwań i zadań, które stoją przed konkretnymi markami, nie zapominając, że sercem agencji KREATYWNEJ jest kreacja. Zmiana, która się dzieje, nazywana jest zatem refoundingiem, a rebranding jest tylko jego częścią” – komentuje dla PRoto.pl Agnieszka Wasilewska, Managing Director Ogilvy w Polsce.

Prace nad wprowadzeniem zmian, w tym tych dotyczących brandingu, na wszystkich rynkach mają zakończyć się 23 września, czyli w 70-lecie powstania Ogilvy. Polski oddział dokonał już zmian identyfikacji na Facebooku, trwają też prace nad nową stroną internetową. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj