„Spece od public relations zaczynają rysować” – zauważa na łamach Wyborcza.biz Vadim Makarenko. Moda na infografiki jest już na tyle powszechna, że agencje PR zatrudniają grafików na etaty.
„Widzimy, że przekaz w mediach jest coraz bardziej graficzny. Ponadto infografika zwiększa szansę na to, że dziennikarz w ogóle zapozna się z materiałem” – twierdzi Adrian Łaźniewski z DotPR. Z tego względu agencja zatrudniła etatowego grafika, choć nadal większość jego obowiązków jest związana z graficzną obsługą klienta. Firma tworzy już 2-3 grafiki tygodniowo. Z kolei Solski Burson Marsteller (dwie infografiki w jednym tygodniu sierpnia) prace graficzne zleca zewnętrznej firmie lub otrzymuje od razu od klientów.
Na PRoto.pl pisaliśmy już o zaletach, wadach i pułapkach infografik w komunikacji.
Tymczasem niektóre firmy, tak jak Airbus, swoje infografiki umieszczają w serwisie społecznościowym Pinterest. Jeśli chodzi o media to chętniej z materiałów graficznych korzystają serwisy internetowe, z większym dystansem podchodzi do tego prasa tradycyjna. „Na razie rzadko zdarzają się sytuacje, w których gazety publikują nasze materiały. W ich przypadku infografika to raczej sposób na przekonanie redakcji do zajęcia się tematem” – przekonuje Łaźniewski. (kg)


