czwartek, 11 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościAgencje coraz częściej komunikują zmiany

Agencje coraz częściej komunikują zmiany

Aż 78 proc. z 18 agencji, które wzięły udział w badaniu Ecco Zoomerang przeprowadzonym przez Ecco Internacional Communications Network, w ciągu ostatnich dwóch lat realizowało projekty związane z komunikacją zmian. Prawie jedna trzecia agencji Ecco otrzymuje zapytania od klientów dotyczące doradztwa w zakresie komunikacji zmian częściej niż pięć razy w roku, a 56 proc. pozostałych – do czterech razy w roku.

Jak wynika z badania, doradztwem w zakresie komunikacji zmian najbardziej zainteresowane były takie branże, jak: przemysł i energetyka, finanse i ubezpieczenia oraz sektor publiczny. Firmy poszukiwały głównie usług z zakresu komunikacji związanej ze zmianą strategii firmy, rebrandingiem oraz fuzjami i przejęciami.

Do najważniejszych czynników, które zwiększają ilość zleceń z zakresu komunikacji zmiany, ankietowani zaliczyli: dynamiczny rozwój i globalizację przedsiębiorstw (61 proc.), rozwój nowych technologii (56 proc.), szybkość i sprawność komunikacji (33 proc.) oraz rozwój nowych mediów (28 proc.). Co ciekawe, tylko co piąty (22 proc.) ankietowany w badaniu Ecco Zoomerang wskazał kryzys finansowy jako czynnik sprzyjający rozwojowi praktyki zarządzania zmianą.

Badanie Ecco Zoomerang zostało przeprowadzone na grupie 18 europejskich agencji Ecco Internationals Communications Network. Wyniki przedstawiono na spotkaniu członków sieci Ecco, które w tym roku odbyło się w Pradze. (iw)

Wykres 1: Branże, które najczęściej poszukują doradztwa w zakresie komunikacji zmian.

Wykres 2: Najczęściej komunikowane w firmach zmiany.

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj