.

 

Ruszyło badanie agencji eventowych. Ma ułatwić rozmowy z rządem o wsparciu sektora

dodano: 
30.11.2020
komentarzy: 
0

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE rozpoczęły badanie rynku eventowego. Jak informują, inicjatywa ma „zidentyfikować informacje o agencjach eventowych działających w branży”.

Organizatorzy tłumaczą, że aktualnie sektor wydarzeń w Polsce odpowiada za ok. 1,5 proc. krajowego PKB, a branża zatrudnia ponad 300 tys. osób. Mimo to, ta dziedzina zawodowa nie ma jednego numeru Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), który zbierałby wszystkie podmioty wykonujące tę działalność gospodarczą. To sprawia, że agencje działające pod różnymi numerami PKD „wymykają się danym statystycznym GUS”, a to uniemożliwia zdobycie pełnej wiedzy o sektorze.

Dalej dowiadujemy się, że agencje eventowe mają duży wpływ na inne części gospodarki i przychód krajowy przez współpracę z różnymi podwykonawcami, jak np. hotele czy gastronomia, a organizowane przez nie wydarzenia „współtworzą kulturę, sieć wymiany wiedzy i idei, konieczne dla każdego rozwijającego się społeczeństwa”. Jak twierdzą organizacje branżowe, mimo tych działań branża nie otrzymała ze strony rządu odpowiedniej pomocy w czasie „zamrożenia” działalności z uwagi na pandemię. Stowarzyszenia dążą do włączenia do pomocy sektorowej podmiotów działających na podstawie PKD 73.11.z (działalność agencji reklamowych).

„Dziś bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy wiedzy o tym, ile podmiotów działa w branży eventowej, w jakiej skali, strukturze i formie prawnej” – mówi Mariusz Nowak, członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR, CEO agencji Ministry of Creativity. „Wierzymy, że pomoże nam to dostarczyć organom państwa argumenty, które potwierdzą nasze znaczenie, a także lepiej zidentyfikować obecność agencji eventowych na formalnej mapie podmiotów gospodarczych, objętych wsparciem państwa w zakresie przeciwdziałania skutkom pandemii. Rozmowy takie prowadzone są w interesie całej branży przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Klub Agencji Eventowych SAR oraz Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE, jak również w ramach Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Do wzmocnienia przekazu i omówienia policzalnych konkretów dotyczących rynku potrzebne są szczegółowe dane” – dodaje.

Marta Chmielewska, prezes Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE i CEO agencji Mea Group, zaznacza też, że aktualna sytuacja branży jest krytyczna, dlatego potrzebne jest zebranie „aktualnych i szczegółowych danych”. „Chcemy, aby głos ponad 300 tys. osób – pracowników branży eventowej – został usłyszany po raz kolejny, chcemy zaprezentować fakty. Liczy się każda wypełniona ankieta” - podkreśla.

Badanie trwa do 4 grudnia 2020 roku. Ankieta (anonimowa) dostępna jest na stronie. (kd)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin