Agencje reklamowe inwestują w PR, a nie w reklamę

dodano: 
05.08.2013
komentarzy: 
0

„Agencje reklamowe korzystają z usług PR, bo jest to kosztowo efektywne narzędzie dotarcia do interesującej ich grupy docelowej, a komunikat w tym przypadku zyskuje w oczach odbiorcy na obiektywności” – stwierdziła  Agnieszka Bajur, prezes zarządu Marketing & Communications Consultants, na łamach magazynu Press.

Ile agencje reklamowe wydają na swoją reklamę? Zazwyczaj nic się nie przeznacza. „Tak długo, jak agencja jest w stanie zdobywać nowy biznes, reklamy nie potrzebuje” – sądzi marek Żołędziowski, CEO Change Integrated. W podobnym tonie wypowiadają się też inne firmy. Okazuje się, że najczęściej agencje korzystają z narzędzi PR-owych – czytamy w magazynie Press. „Działania PR, prowadzenie strony na Facebooku, prace dla klientów społecznych i ich cena, udział w imprezach, szkolenia – to są koszty mojej kampanii reklamowej. One są już całkiem spore, a jeśli policzy się koszt wewnętrzny, czyli poświęcony na to czas, to roni się tego jeszcze więcej” – ocenia Rafał Baran, prezes Grey Group.

Powstają jednak wątpliwości. Zdaniem Piotra Czarnowskiego, prezesa First PR, taka strategia może okazać się strzałem w kolano. „PR w żadnym razie nie jest narzędziem do sprzedaży czegokolwiek. Jeśli celem jest spowodowanie, by klienci zapraszali agencje do przetargów, czyli kupowali jej usługi, to to jest błędne podejście” – podsumowuje Czarnowski. (kg)

Źródło:

Press, Reklama wierzy w PR, Agata Małkowska-Szozda, 1.07.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin