.

Agencje spoczęły na laurach

dodano: 
26.06.2008
komentarzy: 
4

Większość agencji PR-owskich wypadła znacznie gorzej niż w roku ubiegłym, wynika z rankingu najlepszych firm public relations publikowanego na łamach miesięcznika Home&Market. Z danych zebranych przez magazyn wynika, że względem 2007 roku nastąpiło spore przetasowanie.

O wskazanie najlepszych speców od komunikacji, jak pisze Rita Schultz, zostały tym razem poproszone największe firmy znajdujące się w bazie Instytutu Analiz Gospodarczo-Ekonomicznych. W sondzie telefonicznej pytano respondentów o ocenę firm PR-owskich w 17 kategoriach. Po zsumowaniu wyników dla każdej agencji i wyciągnięciu z nich średniej, okazało się, że tegorocznymi zwycięzcami są firmy zajmujące rok temu odległe lokaty, pisze autorka tekstu. Pierwsze dziesięć miejsc zajęły następujące agencje:

1. Multi Communications
2. Euro RSCG Sensors
3. ITBC Communication
4. Alert Media Communications
5. NBS Public Relations
6. Am Art-Media
7. Task Force Consulting
8. Primum PR
9. Telma Group Communications
10. PRC Communications

Co ciekawe, zeszłoroczni liderzy – Primum PR i NBS Public Relations spadli o kilka miejsc. Warto zauważyć, że w podrankingach, wpływających na finalną ocenę, zwycięzcami często okazywały się firmy – liderzy rankingu głównego. I tak, jak podaje Home&Market, ITBC Communication zostało uznane za najlepszą agencję pod względem znajomości branży swoich klientów, zrozumienia ich oczekiwań, oraz dostępności. Euro RSCG Sensors, natomiast było liderem pod względem szybkości reakcji na zmiany oraz znajomości mediów.
(ał)

Źródło:

Home&Market, Najlepsze Multi Communications, Rita Schultz, 25.06.08, s.64
komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
27.06.2008
14:53:29
S
(27.06.2008 14:53:29)
A - niemniej dla niektórych firm umieszczonych na liscie klientów współpraca ograniczyła się tylko do przygotowania oferty. Niestety, nie jesteście wyjątkiem w tej materii.
27.06.2008
13:26:13
A
(27.06.2008 13:26:13)
M - akurat cytowana przez Ciebie AM Art Media wcale nie ma 3 "zadowolonych" klientów tylko dużo więcej. Jest to agencja z 10-letnim doświadczeniem na rynku, więc to chyba o czymś też świadczy.
27.06.2008
7:19:03
kids
(27.06.2008 7:19:03)
Czyżby H&M zmienił metodologię przygotowania rankingu? Do tej pory był to ranking Kliencki - pytano klientów danej agencji o ocenę współpracy. Teraz czytam, że przepytano osoby z firm bedacych w jakiejs bazie. Jak wiec mozna porownywac wyniki obecne z tymi z lat poprzednich???
26.06.2008
17:53:26
M
(26.06.2008 17:53:26)
Metodologicznie rzecz biorąc, wartość tego raportu jest wątpliwa - jego wyniki udowadniają właśnie to, a nie to, że "agencje spoczęły na aurach". Bałagan zapewne wynika z faktu, że pod uwagę brana jest jedynie średnia ocen, a nie ilość klientów. Stąd AmArt (?), mający pewnie trzech zadowolonych Klientów, będzie wyżej, niż agencja mająca 30 klientów, w tym 29 zadowolonych. Statystyka.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin