Ambasadorzy marek – skuteczni przy precyzyjnie ustalonych zasadach współpracy

dodano: 
22.07.2014
komentarzy: 
0

„Bez wątpienia zaangażowanie ambasadora jest jedną z najskuteczniejszych metod budowania i wzmacniania reputacji marki - pod warunkiem oczywiście, że działa się w sposób przemyślany” – pisze na łamach Dziennika Gazety Prawnej Małgorzata Majewska, dyrektor ds. obsługi klienta w agencji On Board. I dodaje, że przed zatrudnieniem ambasadora trzeba odpowiedzieć na trzy pytania: „kto? po co? na jakich warunkach?”.

Jak czytamy, o wyborze osoby do promocji danej marki powinny zadecydować analizy oparte o badania konsumenckie a nie subiektywna opinia marketerów. Wybór niewłaściwej osoby spowoduje, że kampania zostanie źle odebrana przez konsumentów i będzie niewiarygodna.

Kolejna kwestia to wykorzystanie wizerunku ambasadora. Najczęściej występuje on w reklamach. Jednak nie jest to jedyna możliwość – znana osoba może reprezentować markę podczas konferencji prasowych, w wywiadach i tekstach, w trakcie spotkań z konsumentami. Jej wizerunek można także wykorzystać w komunikacji wewnętrznej oraz w materiałach dla konsumentów.

Jak pisze Majewska, istotne jest również to, aby finansowe aspekty współpracy z ambasadorem marki „nie przysłoniły całego obrazu”. „Koniecznie i bardzo precyzyjnie trzeba ustalić: kalendarz ambasadora - czy będzie dostępny w danym terminie, kiedy go potrzebujemy, ile dni w ramach kontraktu nam poświęci, zakres zadań oraz potencjalne zaangażowanie ambasadora w kampanie innych marek” – czytamy. W ramach współpracy warto także ustalić kwestie związane z publicznym pojawianiem się ambasadora z markami stanowiącymi bezpośrednią konkurencję. (ks)

Źródło:

Dziennik Gazeta Prawna Moja Firma, Ambasador marki to nie tylko gwiazda reklamy, ale i dyspozycyjny współpracownik, Małgorzata Majewska, 22.07.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin