Jak wynika z badań Instytutu Gallupa, w kościołach co niedziela pojawia się 44 proc. Amerykanów. Lepiej wyglądają statystyki dotyczące obecności kościołów i parafii w mediach społecznościowych. Zgodnie z danymi zaprezentowanymi w raporcie agencji BuzzPlant, 51 proc. z nich posiada przynajmniej jedną osobę zajmującą się serwisami społecznościowymi.
Jak wynika z badania, 36 proc. kościołów w USA śledzi trendy związane z mediami społecznościowymi, 31 proc. zastrzega natomiast, że powoli adaptuje się do tego typu kanałów komunikacji. W kościołach i parafiach, które korzystają z mediów społecznościowych, przeważnie nie ma jednej wyznaczonej osoby do czuwania nad Facebookiem czy Twitterem.
Mimo powolnego przystosowywania się do sieci społecznościowych jedynie 3,5 ankietowanych przyznało się do oporu przed nowymi technologiami.
Ankietę przeprowadzono w 250 losowo wybranych kościołach i parafiach, należących do różnych denominacji chrześcijańskich. (ks)


