Antynagrody PR-u
Większość nagród przyznawanych na świecie ma już swoje antyodpowiedniki. W ten sposób powstały Złote Maliny, IgNoble, czy mniej znane Złote Meteory. Postanowiliśmy więc, w kontekście Złotych Spinaczy, przyznać alternatywne i wirtualne nagrody niektórym wydarzeniom medialnym.
Oto lista wyróżnionych przez nas projektów:
- PR korporacyjny:
• firma Próchnik za podążaniem za trendami w reklamie ze sweterkiem a la Kononowicz
- PR produktu:
• stanik z wszędobylskimi ramiączkami + dodatkowe wyróżnienie za sesję foto
- Kampania edukacyjna:
• po długich namysłach redakcja przyznała wyróżnienie temu, który rozłączył Warszawę w zeszły piątek, czyli elektrykowi, którego błąd pozbawił prądu kilka warszawskich dzielnic, urzędy, firmy, sklepy i mieszkania. Jego nieświadome działanie pokazało wielu, jak bardzo są na takie sytuacje nieprzygotowani...
- Public Affairs & Lobbying:
• para fanatycznych wielbicieli Gwiezdnych Wojen pikietujących pod ONZ i domagających się oficjalnego uznania religii Jedi
- Kampania społeczna:
• burmistrz małego miasteczka z Brazylii rozdający Viagrę seniorom
- Komunikacja wewnętrzna:
• producent plastikowych owoców i warzyw za wymyślenie ich zastosowania w kontaktach pracowników z szefem
- PR Event:
• ogólnoświatowa - orgazmowa demonstracja antywojenna, o której już pisaliśmy...
- Kryzys
• sztab Kazimierza Marcinkiewicz za ostatnią nocną wpadkę telemarketingu
- Corporate Social Responsibility:
• IKEA, która cieszy się największym zaufaniem szwedzkich obywateli - większym niż rząd, publiczne media i inne spółki
I tylko jednego nie wiemy - jak nasze nagrody - antynagrody nazwać? Jakieś sugestie? (asz)