O badaniach dotyczących wykorzystania internetu w działaniach PR czytamy na łamach Parkietu. Badania zostały przeprowadzone przez Grzegorza Mazurka z Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wynika z nich, że mimo tego większość firm giełdowych posiada własną witrynę internetową, to internet nie jest jeszcze traktowany jako medium o istotnym znaczeniu.
Badania wykazały, że za merytoryczną obsługę serwisu korporacyjnego zwykle odpowiada dział marketingu – 51,9%. Głównym motywem uruchomienia serwisu korporacyjnego wskazywanym przez respondentów była w 80% chęć poprawy wizerunku. Podstawowym narzędziem z zakresu kreowania wizerunku w internecie w badanych spółkach okazał się press room (wykorzystywany jako narządzie do kontaktu z dziennikarzami przez 46,7% firm). Respondenci uznali prowadzone działania PR z wykorzystaniem Internetu za skuteczne. Pełna wersja raportu


