W październiku 2025 roku Fundacja Rak’n’Roll ruszyła z kolejną odsłoną kampanii „Dzień na U”. W nowej edycji akcji organizacja nie tylko podkreśla znaczenie regularnych badań profilaktycznych, lecz także zaznacza, że wraz z potwierdzeniem stanu zdrowia przychodzi ulga i zmniejsza się napięcie.
Już po raz siódmy Fundacja Rak’n’Roll razem z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden zachęca Polaków, aby wygospodarowali jeden dzień w roku i przeznaczyli go na wykonanie badań profilaktycznych. Każda edycja akcji to inny motyw przewodni. Do tej pory w przekazach zwracano uwagę na brak czasu, lęk czy oddawanie sprawczości. W tym roku komunikacja skupia się wokół poczucia ulgi i rozładowania napięcia, które pojawia się po otrzymaniu wyników.
W ramach kampanii zrealizowano spot, w którym wzięli udział artyści i twórcy: Mery Spolsky, Wojtek Łozowski, Michał Żebrowski, Aleksandra Domańska, Dawid Ogrodnik, Kasia Lins, David Gaboriaud, Julia Kuczyńska, znana jako Maffashion, oraz Łukasz Dominiak – WhosYourDaddy. Wideo skupia się na pokazaniu stresujących sytuacji, które mają szczęśliwe zakończenie. Bohaterowie każdy z tych momentów podsumowują krótkim „Uuu”, który bezpośrednio nawiązuje do poczucia ulgi. Spot emitowany jest na stronie kampanii oraz w mediach społecznościowych.
Kampania opiera się na komunikacji digitalowej, współpracy z influencerami oraz publikacjach redakcyjnych. Za opracowanie strategii i koncept kreatywny odpowiada agencja DDB Warszawa. Planowaniem i zakupem mediów zajęło się PHD oraz DRUM. Za produkcję spotu odpowiedzialna była agencja Papaya Films. Reżyserię powierzono Piotrowi Matejkowskiemu, a zdjęcia Kubie Stoszkowi. Postprodukcję zrealizowało RIOdePost, a warstwę dźwiękową – Juice Sound. Za współprace influencerskie odpowiadało Lettly, a działaniami PR zajęło się Big Picture.
Pierwsza odsłona akcji miała miejsce w 2019 roku. Od czterech lat do projektu mogą włączyć się pracodawcy, zapewniając pracownikom dodatkowy czas wolny lub przestrzeń na wykonanie badań w godzinach pracy. W tę inicjatywę włączyło się 80 firm i przedsiębiorstw, a możliwość profilaktyki zyskało 53,5 tys. pracowników. Od 2023 roku Fundacja Rak’n’Roll dociera także z badaniami do mieszkańców mniejszych miast. Do tej pory odwiedziła 23 miejscowości i przebadała 3200 osób. (km)


