Na łamach Home&Market możemy przeczytać artykuł na temat roli badań nad wizerunkiem w procesie zarządzania firmą. Ich celem jest ustalenie pozycji firmy w otoczeniu oraz identyfikacja jej słabych punktów. Informacje takie pomagają zapobiegać kryzysom. Jednak często stosowane na polskim rynku „kreowanie wizerunku własnej firmy na podstawie danych wtórnych jest działaniem niepełnym, nieprofesjonalnym i przypomina „szukanie szczęścia w ciemnościach” – zauważa Tomasz Soliński, autor artykułu.
Soliński opisuje najczęściej popełniane błędy popełniane przy zamawianiu i przeprowadzaniu badań. Do najpoważniejszych z nich należą nieprecyzyjne określenie celów badań, błąd znawstwa (wykorzystanie w kwestionariuszu pojęć specjalistycznych), brak badań pilotażowych, niewłaściwy nadzór nad pracą ankieterów, sugerowanie odpowiedzi respondentom, zbyt małe próby badawcze i bezpodstawne uogólnianie wyników. W zakończeniu artykułu zaznacza, że prowadzenie stałych badań jest kosztowne i dlatego często nieosiągalne dla małych i średnich firm.