14 branż polskich firm zostanie w tym roku objętych badaniem Business Values Index. Jak pisze Norbert Kilen w tekście opublikowanym w magazynie ProMarka, projekt badawczy poprowadzi sieć ECCO Network. Głównym celem badania jest określenie podstawowych wartości korporacyjnych, które obecne w Polsce firmy wskazują jako szczególnie ważne w swojej działalności, np. innowacyjność czy odpowiedzialność. Badanie ma również wskazać relacje pomiędzy np. wielkością zatrudnienia czy branżą a definiowanymi wartościami.
Wartości korporacyjne pełnią podobną rolę do wartości marki – „powinny stanowić drogowskaz dla wszystkich podejmowanych działań, a ich manifestacją powinna być aktywność firmy”. Wartości są jednym z najbardziej eksponowanych elementów tożsamości przedsiębiorstwa, zajmując miejsce obok misji i wizji. Firmy wykorzystują je m.in. w procesie rekrutacji i zarządzania. Projekt badawczy ECCO Business Index powstał w Paryżu w 2003 roku. Tegoroczne badanie po raz pierwszy będzie obejmowało kilkanaście krajów, w tym Polskę. Pierwsze prace nad zbieraniem materiałów do analizy rozpoczęły się we wrześniu 2005, a raport końcowy zostanie przedstawiony wiosną przyszłego roku.


