.

 

Badanie ECCO: konferencje prasowe coraz mniej potrzebne

dodano: 
31.01.2014
komentarzy: 
0

Znaczenie konferencji prasowych spada – takiego zdania jest prawie połowa dziennikarzy biorących udział w badaniu ECCO Network. Nadal najbardziej cennym źródłem informacji pozostaje dla nich wywiad indywidualny.

Według 47 proc. respondentów konferencje straciły na znaczeniu jako źródło informacji. Jedynie niecałe 20 proc. jest odmiennego zdania. Nawet w „wyjątkowych okolicznościach” jedynie 44 proc. dziennikarzy zadeklarowało gotowość pojawienia się na konferencji. Ich zdaniem najbardziej wartościowe są wywiady indywidualne – tego zdania jest 67 proc. respondentów.

Wyjątkiem jest rynek kapitałowy, gdzie spotkania prasowe nadal są istotnym źródłem informacji. „Dla mediów jest to okazja, aby poznać bliżej sytuację panującą w firmie, od tego który wyłania się wyłącznie z lektury raportów giełdowych. Tego właśnie oczekują od dziennikarzy ich czytelnicy – analitycy i inwestorzy, którzy takich możliwości nie mają” – zaznacza Przemysław Trzaskowski z Finance & Investor Relations Department w On Board PR Ecco Network.

Jak dodaje Tomasz Lis, Head of On Board Brand Strategies & Comms, sposobem jest organizacja spotkań w niewielkim gronie. „Teraz dziennikarze szukają inspiracji i tematów, a historia marki może być co najwyżej ich częścią. Aby tak się stało, trzeba postawić na bardziej spersonalizowany przekaz. Spotkania tak, ale we dwoje lub w niewielkiej grupie. Rozmowa zamiast wykładu. I najważniejsza sprawa - umiejętność opowiadania historii, czyli nie tylko mówienie, ale słuchanie i personalizowanie przekazu dla każdego dziennikarza” – komentuje Lis.

Badanie zostało przeprowadzone przez EC Public Relations/ECCO Düsseldorf oraz Communication Matters/ECCO Austria z siedzibą w Wiedniu, na grupie 7000 dziennikarzy, przy pomocy ankiety online. Uzyskano 324 odpowiedzi.(ks)

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin