Badanie wizerunku supermarketów: najlepiej wypadają dyskonty

dodano: 
01.08.2016
komentarzy: 
0

Sieci handlowe największy problem mają ze wzbudzeniem zaufania u klientów. Najlepszy wizerunek mają dyskonty. To wnioski z ogólnopolskiego badania opinii na temat wizerunku supermarketów w Polsce, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.

W odpowiedzi na pytanie, który z typów sklepów ma najlepszy wizerunek, ponad 45 proc. respondentów wskazało dyskonty. Dla blisko 20 proc. badanych najlepszy wizerunek mają sklepy osiedlowe. Supermarkety i hipermarkety znalazły się na trzecim miejscu, a wskazało je ponad 15 proc. ankietowanych.

Jak zaznaczono w raporcie, sieci handlowe największy problem mają ze wzbudzeniem zaufania w relacjach z klientem. 40 proc. badanych Polaków stwierdziło, że trudno im ocenić, czy polityka sklepów jest względem nich uczciwa, 27 proc. oceniło natomiast zachowanie supermarketów jako nieetyczne. Jedynie 1/3 badanych uważa, że supermarkety są uczciwe wobec swoich klientów. Z badania wynika też, że zaufanie maleje wraz z wiekiem. Prawie połowa ankietowanych (43 proc.) w wieku 15-24 lata uważa, że supermarkety są rzetelne wobec swoich klientów. Wśród osób w wieku 45-55 lat sądzi tak tylko 27 proc.

Największym zaufaniem wśród ankietowanych cieszy się Biedronka – w pytaniu wielokrotnego wyboru wskazało ją ponad 60 proc. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (blisko 50 proc.), na trzecim – Kaufland (ponad 30 proc.). Dalej znalazły się odpowiednio Tesco, Auchan, Carrefour, Żabka, Społem, Piotr i Paweł, Intermarche, Lewiatan i Alma, sklep osiedlowy i Freshmarket.

Jak wynika z badania, Polacy decydują się zmienić sklep, w którym zazwyczaj robią zakupy, przede wszystkim ze względu na atrakcyjną ofertę innego sklepu (50 proc.) – ten powód częściej wskazywały kobiety – lub podwyżkę cen w miejscu, w którym dotąd robili zakupy (32 proc.). Dla 20 proc. respondentów znaczenie ma także brak zadowalającej oferty promocyjnej. Dla 11 proc. uzasadnieniem rezygnacji z zakupów w danym miejscu jest nieatrakcyjny wygląd sklepu. Ważniejsza jest obsługa, bo ze względu na nią sklep zmienia 20 proc. respondentów.

O badaniu:

Badanie przeprowadzono metodą CAWI. Zaproszenia do udziału w nim zostały wysłane do uczestników panelu badawczego należącego do ARC Rynek i Opinia – epanel.pl Grupa badanych wyniosła 909 osób w wieku 15-55 lat.

(mb)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin