Banki na FB - są fani, nie ma kont

dodano: 
23.03.2012
komentarzy: 
0

„Nie takie internetowe, jak się malują” – tak obecność polskich instytucji finansowych w mediach społecznościowych podsumowuje catNapoleon.com. Według aplikacji 10 największych stron fanowskich polskich banków ma w sumie ponad 210 tys. fanów. Większe zainteresowanie budzą jednak strony instytucji finansowych, które nie narzucają się wprost ze swoją ofertą.

Co ciekawe, tylko 1,44 proc. osób, które mają konto w banku, lubi fan page instytucji.

Liczba i aktywność fanów a liczba kontNajlepiej na Facebooku radzi sobie BZ WBK (ponad 43 tys. fanów). Aż 20 proc. fanów czołowej dziesiątki znajduje się na fan page’u tego banku (dane ROR za bankier.pl). Na drugim miejscu znalazł się Citi Mobile PL (28, 5 tys. fanów), na trzecim – mBank Polska (prawie 26 tys. fanów). Poza podium, ale ciągle w pierwszej dziesiątce są też: PKO Bank Polski, BNP Paribas Polska, ING Bank Śląski, Mobilny Bank (Raiffeisen Bank Polska), Alior Bank, Kredyt Bank i Credit Agricole Bank.

Znacznie większe zainteresowanie budzą strony instytucji finansowych, które nie informują wprost o swojej ofercie. I tu liderami są: BGŻ i Polbank. Pierwszy od lat promuje kolarstwo i rekreacyjną jazdę na rowerze, co ma odbicie w fan page’u Kocham Rower. Drugi postanowił wesprzeć Justynę Kowalczyk. Obydwa banki postawiły na FB na komunikację z potencjalnymi i istniejącymi klientami poprzez sport i docierają ze swoją ofertą do większej grupy, niż instytucje stawiające wyłącznie na swoją markę. Według aplikacji catNapoleon.com oba mają 200 270 fanów – niewiele mniej niż cała pierwsza dziesiątka próbująca zainteresować internautów swoimi usługami pod własnym szyldem.

Twórcy rankingu zwracają też uwagę na to, że FB jest ważnym medium dla banków w sytuacjach kryzysowych. Za przykład podaje przypadek BZ WBK, który musiał stawić czoła fali krytyki, jaka powstała po publikacji w Gazecie Wyborczej. Dziennik informował o detektywie wynajętym przez ubezpieczyciela banku do śledzenia studentki, którą ciężko ranił kawałek gzymsu oderwany z kamienicy banku BZ WBK w Poznaniu. „A jednak od początku roku fan page BZ WBK polubiło 9 958 osób - to największy wzrost fanów w całym zestawieniu” – komentują jego autorzy. Dodają, że nie wszystkie banki mają swój oficjalny fan page. Pekao SA np. nie ma. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin