Banki wkraczają w social media

dodano: 
14.01.2011
komentarzy: 
0

Coraz więcej banków komunikuje się z klientami za pomocą portali społecznościowych.  „Starają się wykorzystać rosnącą popularność tych mediów, nie sprawiając przy tym wrażenia, że wykorzystują je w celach PR-owskich” – informuje Dziennik Gazeta Prawna za Financial Times.

Jak czytamy, bankowość to branża, która stosunkowo niechętnie i ostrożnie wkracza w obszar mediów społecznościowych. Obawia się krytyki i swobodnego języka komunikacji w Internecie. „Te fora nieco je uwierają, ponieważ mogą zaszkodzić ich reputacji” – mówi na łamach Financial Times Richard Janes z firmy konsultingowej Hotiwire, która niedawno opracowała raport o mediach społecznościowych.

Janes dodaje, że w przeciągu ostatnich miesięcy banki zdają się przełamywać dotychczasowe opory. Gazeta podaje, że francuski Bank BNP Paribas ma już na Facebooku 120 tys. fanów, amerykańskie banki Bank of America i Wells Fargo komunikują się z klientami za pomocą Twittera, a rozszerzenie dotychczasowej skromnej działalności w social media planują również banki brytyjskie. Jednak jak podaje The Financial Tiimes, „ostatni sondaż YouGov  (…) pokazał, że 77 proc. klientów nie chce, by ich banki kontaktowały się z nimi za pomocą stron społecznościowych”. (iw)

Źródło:

Dziennik Gazeta Prawna za Financial Times, Banki odkrywają portale społecznościowe, Sharlene Goff, 14.01.2011, s. 13
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin