W programie Biznes Dzisiaj na antenie TV Biznes można było dowiedzieć się, w jaki sposób sektor bankowy stara się o zmianę wizerunku. Do tej pory banki budowały swój wizerunek w oparciu o takie wartości jak doświadczenie i profesjonalizm. Kojarzyły się klientom przede wszystkim z „chłodnym profesjonalistą, który zajmuje się ekonomiczną kalkulacją”. Według wypowiadającego się w programie eksperta: „już trochę znudziliśmy się takim wizerunkiem”. Dlatego niektóre instytucje finansowe starają się zbliżyć do klientów i pokazywać bardziej ludzkie oblicze.
Przykładem takiego działania może być BRE Bank, który w nowej kampanii promocyjnej wykorzystał wizerunek karmiącej piersią kobiety. Ma ona być metaforą opiekuńczości i troski banku o dobro klientów. „Zależało nam na przełamaniu stereotypów” – tłumaczy jeden z pomysłodawców kampanii. Taki nowy, cieplejszy wizerunek jest skierowany przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw, które nie zawsze spotykają się z życzliwością ze strony wielkich instytucji finansowych.


