poniedziałek, 15 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościBankowy sponsoring

Bankowy sponsoring

W Gazecie Bankowej znajdujemy artykuł na temat sponsorowania sportu przez instytucje finansowe. W Polsce nie jest to zjawisko powszechne. Dlaczego? „Po pierwsze, Polacy nie odnoszą dużych sukcesów w sporcie. Po drugie, najbardziej popularne dyscypliny są już zarezerwowane przez firmy reprezentujące inne branże” – odpowiada Jacek Czynajtis, były prezes Domu Prasy Regionalnej Mediatak.
Ponadto sponsoring sportowy jest działaniem długofalowym, którego efekty pojawiają się często z dużym opóźnieniem. Jest też dość ryzykowny w przypadku porażek wspieranych zawodników. Doktor Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia mówi o dyscyplinach, które banki powinny sponsorować: „Jeżeli (…) klientem jest przeciętny Kowalski, trzeba by wejść w imprezy masowe. Polecam piłkę nożną i skoki narciarskie (…) Natomiast dla banków korporacyjnych (…) najbardziej korzystne jest inwestowanie w sporty elitarne, niszowe, takie jak tenis czy golf”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj