.

 

Barbara Kwiecień komentuje odejścia z agencji

dodano: 
07.04.2008
komentarzy: 
22

Redakcja PRoto:  Dowiedzieliśmy się z Pulsu Biznesu, że z Edelmana odeszło ostatnio 9 osób. Czy to prawda?

Barbara Kwiecień, dyrektor generalny Edelman Polska: Nieprawda, zwolniliśmy 6 osób, w tym dwie osoby z administracji. Rozwiązaliśmy z nimi umowy w marcu. Agnieszka Kępińska, zastępca dyrektora w dziale konsumenckim odeszła w styczniu do korporacji, po 5 latach wspólnej pracy. Dariusz Chomka i Wioletta Buczek odeszli na przełomie stycznia i lutego i założyli własną agencję. Warto dodać ze z Darkiem pracowaliśmy wspolnie przez ostatnie 7 lat. Z wszystkimi rozstaliśmy się w zgodzie i przyjaznej atmosferze, rozumiejąc, że nasi dotychczasowi pracownicy postanowili sprawdzić się w nowych miejscach i rolach.

Red.: Kto dostał wymówienia?
BK: To byli konsultanci działu korporacyjnego, w tym trzy osoby na stanowiskach executive’ów. Wiązało się to z tym, że mamy w nim mniej klientów i musieliśmy dostosować strukturę agencji do struktury klientów. Stawiamy za to na rozwój działu konsumenckiego. Dla niego szukamy obecnie szefa.

Red.: Czy prawdą jest, że nie będą się Państwo już zajmować relacjami inwestorskimi, czy ten dział już nie funkcjonuje w agencji po odejściu Wioletty Buczek?
BK: Rzeczywiście. Zmieniła się trochę struktura działów w firmie. Obecnie funkcjonują 3: korporacyjny, szkoleń i konsumencki zamiast dotychczasowych pięciu (nie ma działów IR i finansowego oraz kryzysowego). Nie znaczy to, że nie zamierzamy zajmować się działaniami PR w kryzysie, ale sama struktura wydała nam się sztucznym tworem. Mamy kompetencje, z których mogą korzystać nasi obecni i potencjalni klienci.

Red.:Jakie są przyczyny rezygnacji z IR-u (brak zleceń/klientów)? Co z projektami z zakresu IR, które dotąd Państwo prowadzili?
BK: To był bardzo mały dział prowadzony przez Wiolettę Buczek z account executive’em do pomocy. Ona zakończyła wszystkie działania dla klientów, które rozpoczęła. Zwykle były to jednak umowy związane z wprowadzaniem klienta na giełdę i pomocą w tworzeniu osobnego działu relacji inwestorskich w firmie, nie było umów długofalowych.

Red.: Ile osób pracuje obecnie w agencji?
BK: Dwadzieścia sześć.

Red.: Będzie więcej?
BK: Na pewno - obecnie szukamy szefa działu konsumenckiego, to musi być ktoś o co najmniej dziesięcioletnim doświadczeniu, dlatego proces rekrutacji będzie kompleksowy.

Red.: Jak ocenia Pan obecną sytuację agencji?
BK: Działamy już trzeci rok i sytuacja jest bardzo dobra. Bierzemy udział w przetargach, zdobywamy nowych klientów, prowadzimy rekrutację na szefa działu konsumenckiego. Nie ma powodów do obaw.

Rozmawiała Kinga Kubiak

komentarzy:
22

Komentarze

(22)
Dodaj komentarz
19.04.2008
23:55:50
POK
(19.04.2008 23:55:50)
"bardzo dobra sytuacja" to taki absurdalny optymizm zważywszy na sytuację w jakiej jest obecnie ta agencja!
16.04.2008
9:56:38
PRoza życia
(16.04.2008 9:56:38)
Jaka szefowa, takie wyniki.. Czy można spodziewać się czegoś więcej, jeżeli agencją w branży, w której 95% sukcesu zależy od ludzi, zarządza osoba, dla której pracownicy są tak ważni jak zeszłoroczny śnieg? Już nawet A.K się zorientowała, że nie warto dalej ciągnąć przygody z panią K. Co ciekawe, po niedawnym awansie. Wbrew faktom -"sytuacja jest bardzo dobra". No cóż, widocznie nie wszystkich obdarzono łaską trzeźwego myślenia..
13.04.2008
22:21:24
:)
(13.04.2008 22:21:24)
@neutrino: A co tam napisałeś/-aś? Może ujmij w innych słowach i przepuszczą nie tylko w Tybecie:) @PRoto: Dajcie znac o poczynaniach Pani Wioletty i Pana Darka. Ten ostatni brał udział w zamianie BCA/Edelman, więc chyba ważne dla branży jest, jaką szkołę dziś lansuje podczas zakładania nowej agencji...
13.04.2008
21:02:54
neutrino
(13.04.2008 21:02:54)
prawie tak jak w Chinach: cenzurują internet
10.04.2008
23:15:38
neutrino
(10.04.2008 23:15:38)
Komentarz został usunięty ze względu na niezgodność z 5 pkt Zastrzeżeń prawnych PRoto.pl http://www.proto.pl/copyright
09.04.2008
14:03:24
a
(09.04.2008 14:03:24)
jakaś zawiść branżowa? Konkurenci jak już się na kogoś uwezmą to nie odpuszczą...do końca. I tak będą odgrzewać stare kotlety przy każdej okazji.
09.04.2008
9:48:33
dlaczego akurat...
(09.04.2008 9:48:33)
tak się wszystcy zajmuja? Jest wiecej znanych firm PR, w których rotacja jest ogromna! Ale może mało kto o tym wie, bo wiele agencji: - kombinuje z zatrudnianiem na etat (?!) - oszukuje w zestawieniach i rankingach co do ilści zatrudnionych osób i to jest notoryczne Jak widzę informacje - "zatrudniamy 15 konsultantów" to zazwyczaj nie zatrudniają nawet połowy tego...
09.04.2008
9:19:40
z branży
(09.04.2008 9:19:40)
do ..... Jeżeli uważasz, że zbudowanie agencji polega na przejęciu pracowników, którymi pani kwiecień zarządzała w poprzedniej Agencji i tak samo przejęcie firm, z którymi współpracowała wcześniej - to chyba jeszcze wiele musisz się nauczyć o prawdziwym biznesie. Bo pani kwiecień znana jest w branży z wielu nieczystych posunięć i pewnie jeszcze wiele ciekawych informacji na temat ww Pani przed nami. Na pewno będę śledził je z wielkim zainteresowaniem.
08.04.2008
21:45:33
Isso
(08.04.2008 21:45:33)
Uhahaha!!! Argumenty i zdjęcie to samo od lat. Przypomina mi się klika wypowiedzi p. Kwiecień z czasów budowy agencji Edelmana w Polsce. Jakoś się nie sprawdziły, a działy likwidowane miały być tak mocne... A co tam u dyrektora finansowego? Jak zawsze w świetnym humorze? Szkoda tylko, że w tzw. międzyczasie zdrowo zrujnowaliście Państwo rynek swoją polityka ocen i obsługi. No, ale jak widać Amerykanie nadal wierzą w magię wielkich liczb...
08.04.2008
20:05:57
...
(08.04.2008 20:05:57)
Mówienie, że agencja zarządzana przez Panią Kwiecień znowu zaczyna podupadać jest w tym przypadku nieuzasadnione, bo przecież ona zbudowała tę agencję. Poza tym, drobna korekta zatrudnienia wcale nie oznacza problemów agencji.
08.04.2008
20:00:17
Do PRoto
(08.04.2008 20:00:17)
Kiedy info nt. nowej agencji Buczek i Chomki?
08.04.2008
15:38:49
NXVD
(08.04.2008 15:38:49)
I kółko się zamknęło. Wcześniej, aby zdobyć klientów i utrzymać dział IR stosowali ceny dumpingowe. I sami sobie zaszkodzili. Szkody tylko, że klienci częsciej kuszą się niską ceną i nie patrzą na niskie morale agencji.
08.04.2008
15:14:01
Marci
(08.04.2008 15:14:01)
A ja zawsze zwracam uwagę na tę fotkę z rozwianym włosem i bluzką w krzykliwym kolorku :), wypowiadane treści i tak bez ładu i składu...
08.04.2008
13:32:34
z branży
(08.04.2008 13:32:34)
czekałem na tę wiadomość z niecierpliwością. Obserwuję poczynania Pani Kwiecień na polu biznesowym i widzę jak kolejna Agencja zarządzana przez nią zaczyna podupadać i pewnie - wzorem poprzednich - w pewnym momencie przestanie istnieć. Czy następnym krokiem będzie "cicha i podstępna" ucieczka do nowo powstałej? Teraz do tej wspólnej nowej podróży kolejka pracowników - stałych wielbicieli - nie będzie już tak duża - odwiecznie usłużny Pan dyrektor finansowy i pan dyrektor od szkoleń medialnych :) już widzę jak okręt zaczyna powoli tonąć i życzę aby z całym dobytkiem szybko zatonął - dla dobra branży PR. a czego Państwo oczekują od menagera wielkiej agencji? - to ma być humanista a nie spec od matematyki - ta zakończyła się dawno w szkole, w Stanach jest ona na bardzo niskim poziomie,
08.04.2008
11:26:31
LOGIC
(08.04.2008 11:26:31)
Odeszło 3 osoby, zwolniono 6. wiec negatywna odpowiedz na ptanie cz to prawda ze z agencji odeszlo 9 osob jest z gruntu rzeczy logiczna...
08.04.2008
11:12:58
PRowiec
(08.04.2008 11:12:58)
Ja rozumiem, że na szkoleniach z PR czy na zajeciach dziennikarskich uczą nas odpowiadać na pytania w sposób pozwalający na wychodzenie z kryzysu obronną ręką. Ale oczekiwać od ekspertów w serwisie dla profesjonalistów, że dadzą się oni złapać na takie kity, brak logiczności w odpowiedziach i brak konsekwencji... No proszę - czy pan i Kwiecień uważa, że reszta branży to idioci? ;) Ciekawa jestem kto bedzie chciał u nich pracowac, bo niedługo to beda musieli zrobic porzadna kampanie employer branding, aby nie zniknac z rynku hehe ;)))
08.04.2008
9:50:46
el chupacabra
(08.04.2008 9:50:46)
dobre, naprawdę, dobre. Pani Barbara ma chyba problemy z interpretacją pytań.
08.04.2008
9:09:34
Fifi
(08.04.2008 9:09:34)
Tej agencji od początku jej istnienia brakował wiarygodności chociażby ze względu na okoliczności powstania...przydałoby się jej profesjonalne zarządzanie komunikacją.
07.04.2008
20:30:02
Złośliwa
(07.04.2008 20:30:02)
Czy w Edelmanie zostali jeszcze jacyś menadżerowie wyższego szczebla? Bo na mój gust, to klientów obsługuje tam już tylko młodzież... Ciekawe ile czasu klienci będą potrzebować na wyciągnięcie wniosków:)
07.04.2008
20:23:06
PRowiec
(07.04.2008 20:23:06)
Heh , skoro jest tak dobrze to czemu zwolnienia? Raz Pani K. mówi że jest mniej Kientów a potem stwierdza ze zdobywa nowych. To jak w końcu? Od samego mówienia że nie ma kryzysu , kryzys nie znika.
07.04.2008
19:39:13
obserwator z ry...
(07.04.2008 19:39:13)
Nie mam zaufania do tej agencji... od samego początku ich istnienia da się u nich zauważyć cwaniactwo i kombinatorstwo oraz kontrowersje wokół firmy ]:->
07.04.2008
17:07:25
dociekliwy
(07.04.2008 17:07:25)
Czy mogę prosić o wyjaśnienie? Nie rozumiem stweirdzenia Pani Kwiecień, że nieprawdą jest iż ostatnio odeszło 9 osób. Równocześnie przyznaje, że zwolniono 6 osób, a 3 w miesiącach styczeń-marzec odeszły same. W sumie 9 osób.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin