Bogusław Piwowar, dyrektor Instytutu Lobbingu BCC, na łamach Rzeczpospolitej pisze o manifeście programowym Business Centre Club. Wśród najważniejszych zadań BCC znalazło się podejmowanie działań lobbingowych na rzecz polskiego środowiska biznesowego oraz prezentowanie stanowiska w ważnych dla kraju sprawach, nie tylko w mediach, ale także poprzez wysyłanie oficjalnych dokumentów do najwyższych gremiów decyzyjnych.
„Obecnie przygotowujemy opracowania i stanowiska BCC wobec blisko 30 projektów ustaw i nowelizacji m.in.: kodeksu pracy, ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, Ordynacji podatkowej oraz kilku programów rządowych np. regionalnych programów operacyjnych” – mówi Piwowar. Deklaruje, że BCC szczególne znaczenie przywiązuje do negocjacji w ramach Trójstronnej Komisji umowy społecznej (rząd, pracodawcy, związki zawodowe).
Piwowar uważa, że doprowadzenie do podpisania umowy społecznej przyspieszy rozwój przedsiębiorczości, ograniczy bezrobocie oraz przyczyni się do wzmocnienia dialogu społecznego i powstania społeczeństwa obywatelskiego.