Bełchatów z nową strategią komunikacji

dodano: 
03.06.2013
komentarzy: 
0

Od maja wszelkie działania realizowane pod szyldem marki Bełchatów są opatrzone logotypem, nowym hasłem reklamowym i spójną szatą graficzną materiałów reklamowych. To efekt projektu „Opracowanie Strategii Marki Miasta Bełchatowa związanej z województwem łódzkim”, współfinansowanego w 85 proc. przez Unię Europejską.

Środki na ten cel pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (konkretnie: z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013).

W ramach projektu przeprowadzono badania marketingowe, opracowano Strategię Marki Miasta Bełchatowa oraz stworzono System Identyfikacji Wizualnej Miasta składający się z logotypu oraz jednolitej formy graficznej przyjętej dla wszystkich materiałów informacyjno-promocyjnych Bełchatowa. „Bełchatów potrzebuje profesjonalnej promocji, potrzebuje dobrego, wyrazistego wizerunku. Dlatego też, jak również w celu wzmocnienia pozycji Bełchatowa względem miast konkurencyjnych, podjąłem się opracowania Strategii Marki Miasta oraz stworzenia oryginalnego logotypu Bełchatowa, wyróżniającego nasze miasto spośród innych miast Polski” – podkreśla Marek Chrzanowski, prezydent Bełchatowa.

W nowym logotypie występuje symbol włączenia urządzenia, definiowany jako „power”, zachęcający do „włączenia się” i skorzystania z oferty miasta. Istotną częścią znaku jest również zielony liść ukazujący Bełchatów jako miasto pełne terenów zielonych i dbające o środowisko naturalne. Liść w połączeniu ze znakiem „power” prezentuje jabłko, nawiązując w ten sposób do herbu Bełchatowa i wcześniejszych działań promocyjnych. Hasło promocyjne miasta to „Bełchatów - tylko dobre re:akcje”. Dzięki odświeżonej strategii Bełchatów ma stać się – jak czytamy w oficjalnym komunikacie – „Paliwowo-Energetyczną Stolicą Polski, stabilnym ośrodkiem gospodarczym o atrakcyjnej ofercie inwestycyjnej”. Jak strategię oceniają eksperci? „Miasto dołącza tym samym do dość elitarnego grona miast w Polsce, które posiadają opracowaną konkurencyjną tożsamość oraz mapę drogową jej wdrożenia i komunikowania. Oczywiście taki dokument nie jest praktycznie wiele wart bez jego konsekwentnego i spójnego wdrażania, bo ten proces nadawania i promowania nowej twarzy Bełchatowa musi być rozpisany na kilka lub nawet kilkanaście najbliższych lat. Dopiero po tym czasie będzie można mówić o realnych, namacalnych korzyściach płynących z posiadania silnej i rozpoznawalnej marki miasta” – mówi Adam Mikołajczyk, Prezes Fundacji Best Place – Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, międzynarodowy ekspert marketingu terytorialnego.

Za badania marketingowe i opracowanie koncepcji marketingowej odpowiada firma AGERON POLSKA, natomiast opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Bełchatowa powierzono firmie Papajastudio. Kampania reklamowa w ramach wdrożenia koncepcji marketingowej prowadzona jest z kolei przez łódzką firmę Żarówka PR i Marketing. (es)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin