Bełkot w informacjach prasowych: czołowy, najlepszy i innowacyjny

dodano: 
24.03.2011
komentarzy: 
4

„Czołowy”, „rozwiązanie”, „najlepszy” i „innowacyjny” – tych sformułowań najczęściej używają PR-owcy.

Jak wynika z informacji opublikowanej w serwisie PR Daily, Adam Sherk, strateg PR, zbadał w ostatnim miesiącu 25 słów najczęściej wykorzystywanych w marketingu i branży public relations. W czerwcu zestawił listę 100 topowych zwrotów, które zweryfikował przez specjalny filtr serwisu gromadzącego informacje prasowe. Okazało się, że PR-owcy w sposób szczególny przywiązani są do określenia „wiodący”, czy „czołowy” – w krótkim czasie 24 godzin pojawiło się ono w materiałach prasowych aż 776 razy.

Nie mniej przypadło do gustu adeptom sztuki PR słowo „rozwiązanie”, którego odsłon Sherk doliczył się aż 622. Wygląda też na to, że nie sposób obyć się bez przymiotnika „najlepszy”(473). Klientów, którzy w każdej mierze zasługują na miano „lidera” branża lubi też chwalić za pomocą określeń typu: „innowacyjny”, „wspaniały”, „topowy”, „unikalny”. Kolejne na liście puste słowa-wytrychy to „ekskluzywny”, „dynamiczny” i „elastyczny”. Okazuje się również, że PR-owcy pracują dla „głównych” i „najważniejszych” marek. (es)

Źródło:

PRDaily, Michael Sebastian, One word appeared in press releases 776 times—in a 24-hour period, 23.03.2011
komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
25.03.2011
14:29:57
do ziuty
(25.03.2011 14:29:57)
Więc co robić? Pisać, pisać, pisać i jeszcze raz pisać. Tak się wyrabia warsztat. Innego sposobu "ni ma".
25.03.2011
13:26:05
do życzliwego
(25.03.2011 13:26:05)
Slownik synonimów nie zawsze jest wystarczający, nie wszystkie branże można określić jednym mianem
25.03.2011
10:43:10
życzliwy
(25.03.2011 10:43:10)
Do Ziuty: Istnieją jeszcze słowniki synonimów, także te @ :) No już nie przesadzajmy "myli państwo".
24.03.2011
13:04:25
ziuta
(24.03.2011 13:04:25)
Proponuję zatem stworzenie słów alternatywnych dla PR-owców. Czyli jakich słów mam używać pisząc artykuł o firmie? Moja firma jest super, ma giciarskie produkty,...jeśli faktycznie jest liderem danej branży? Moim zdaniem bezsensowne wydawanie pieniędzy na badania, które nie wnoszą nic nowego.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin