Bełkot w informacjach prasowych: czołowy, najlepszy i innowacyjny
„Czołowy”, „rozwiązanie”, „najlepszy” i „innowacyjny” – tych sformułowań najczęściej używają PR-owcy.
Jak wynika z informacji opublikowanej w serwisie PR Daily, Adam Sherk, strateg PR, zbadał w ostatnim miesiącu 25 słów najczęściej wykorzystywanych w marketingu i branży public relations. W czerwcu zestawił listę 100 topowych zwrotów, które zweryfikował przez specjalny filtr serwisu gromadzącego informacje prasowe. Okazało się, że PR-owcy w sposób szczególny przywiązani są do określenia „wiodący”, czy „czołowy” – w krótkim czasie 24 godzin pojawiło się ono w materiałach prasowych aż 776 razy.
Nie mniej przypadło do gustu adeptom sztuki PR słowo „rozwiązanie”, którego odsłon Sherk doliczył się aż 622. Wygląda też na to, że nie sposób obyć się bez przymiotnika „najlepszy”(473). Klientów, którzy w każdej mierze zasługują na miano „lidera” branża lubi też chwalić za pomocą określeń typu: „innowacyjny”, „wspaniały”, „topowy”, „unikalny”. Kolejne na liście puste słowa-wytrychy to „ekskluzywny”, „dynamiczny” i „elastyczny”. Okazuje się również, że PR-owcy pracują dla „głównych” i „najważniejszych” marek. (es)