sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościBez dobrego briefu jak bez ręki

Bez dobrego briefu jak bez ręki

Ogłoszenie przetargu i czekanie na propozycje kampanii PR to strata czasu. Warto upomnieć się o brief, który lepiej niż kryształowa kula powie, czy warto powierzać swój wizerunek i reputację danej agencji PR.

Przed ogłoszeniem przetargu warto określić swoje cele i potrzeby, by móc je zawrzeć w konkursie ofert. Im więcej informacji, tym lepiej. Zdobycie niektórych znaczących danych przez agencję PR może się wiązać z kosztami, przez co w początkowym etapie konkursu mogą zostać pominięte. Zatem im konkretniejsze wytyczne, tym większa szansa na otrzymania oferty „szytej na miarę”.

Pierwszorzędny brief powinien zawierać: analizę sytuacji wyjściowej, podstawowe informacje o zleceniodawcy, opis stanu rynku i konkurencji, zarys planowanej kampanii oraz określenie budżetu – czytamy w Briefie. A co należy wziąć pod uwagę przy ocenie nadchodzących ofert? Po pierwsze, merytoryczną stronę briefu: na ile wzięto pod uwagę specyfikę firmy, rynek docelowy i budżet oraz jak można to odnieść do uprzedniej formy komunikacji. Po drugie, treść i formę – może pokazać, na co w przyszłości możemy liczyć. Istotne jest także określenie godzin pracy agencji PR oraz formy rozliczenia, które określi warunki dalszej współpracy. (kg)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj