W artykule z Pulsu Biznesu możemy przeczytać artykuł Ewy Kuleszy na temat wykorzystania biuletynów firmowych w komunikacji wewnętrznej firmy. Jak zaznacza autorka, biuletyn ma nie tylko informować o bieżących wydarzeniach w firmie i decyzjach zarządu, może spełniać również funkcję integracyjną, motywacyjną i edukacyjną.
Dzięki sprawnemu przepływowi informacji, pracownicy firmy mogą lepiej poznać jej funkcjonowanie i osoby pracujące w innych działach oraz zrozumieć swoją rolę w przedsiębiorstwie. Tomasz Kościelny z Agencji Doradczej i Wydawniczej Agape zauważa, że najlepiej, kiedy za pisanie tekstów odpowiadają sami pracownicy, gdyż tylko oni znają wszystkie „tajniki” firmy.
Rodzaj publikacji powinien być dostosowany do charakteru przedsiębiorstwa i jego wizerunku. Biuletyn może występować w formie drukowanej lub elektronicznej, dystrybuowanej za pomocą intranetu. Pierwsza z nich jest znacznie tańsza, ale nie można jej wykorzystać w firmach, gdzie nie wszyscy pracownicy mają dostęp do komputera (np. w przedsiębiorstwach produkcyjnych). Za to dobrze sprawdza się w biurach i przedsiębiorstwach, których pracownicy pracują w terenie. „Im lepszy przepływ informacji, świadomość i poczucie przynależności do firmy, tym większa szansa realizacji zadań stawianych biuletynowi” – konkluduje Dariusz Stokowski, prezes Nova Communications Group.


