niedziela, 21 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościBiuro Promocji Wrocławia zatrudniło chatbota

Biuro Promocji Wrocławia zatrudniło chatbota

Automatyzacja – właśnie tym zajmuje się chatbot, który od przełomu września i października 2017 roku funkcjonuje na facebookowej stronie Wrocławia, visitwroclaw.eu. Algorytm wspomaga pracę urzędników z Biura Promocji stolicy Dolnego Śląska, dostarczając turystom i mieszkańcom podstawowych informacji na temat aktualnych imprez, tras turystycznych, hoteli, restauracji i innych. Moderatorzy przejmują komunikację w razie pytań, z którymi automat nie jest w stanie sobie poradzić.

Chatbot został zaprogramowany tak, by mógł przedstawiać wiadomości na temat atrakcji turystycznych Wrocławia. „Nie sprzedaje, a stanowi źródło informacji” – mówią o nim twórcy, wrocławskie studio KODA Bots. Program opiera się głównie na rekomendacjach przekierowujących użytkownika na stronę visitwroclaw.eu.


Źródło: mat. pras.

Twórcy deklarują, że automat pracuje całą dobę. Ewelina Bartoszewska-Kman – kierownik zespołu komunikacji marketingowej w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia – twierdzi, że chatbot jest odpowiedzią na coraz większe oczekiwania użytkowników w kwestii czasu reakcji na pytania. Zamiast wyznaczać 24-godzinne dyżury pracowników urzędu, z którymi wiążą się coraz większe koszty, Wrocław zaprzągł do pracy algorytm. „W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować” – dodaje Bartoszewska-Kman.

Produkt jest cały czas dopracowywany. Poziom poprawności odpowiedzi, według danych twórców, wynosi około 80 proc. i rośnie. Chatbot pisze po polsku, ale jeśli otrzyma pytanie w języku angielskim, przekierowuje użytkownika do anglojęzycznej wersji strony visitwroclaw.eu. Wrocław chce mieć jednak bota poliglotę, który będzie komunikował się dodatkowo po angielsku, niemiecku, hiszpańsku i czesku.

Algorytm w przyszłości zyska jeszcze możliwość wysyłania powiadomień o wydarzeniach czy nowych restauracjach. Wciąż się też uczy: urzędnicy na podstawie zapytań dodają do jego słownika nowe słowa oraz informacje o ofercie turystycznej Wrocławia. Użytkownicy na przykład wielokrotnie pytali chatbota o to, dokąd pójść na randkę we Wrocławiu – algorytm odrobił lekcje i sugeruje teraz m.in. spacer w Ogrodzie Japońskim.

Jak twierdzą twórcy, obecnie z chatbotem rozmawia od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie. Wrocławianie są jednak zdania, że warto stawiać na tego typu technologie, ponieważ wspierają one cele informacyjne i sprzedażowe. „Ludzie ciekawi nowości chętnie zaglądają do chatbotów, szukając w nich przydatnych informacji” – przekonują autorzy programu. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj