Wraz z początkiem września 2025 roku BLIK rozpoczął kampanię „Zrzutkę siana najlepiej robić BLIKIEM”. Jej celem jest utrzymanie wzrostu liczby osób korzystających z tej usługi. W pierwszej połowie tego roku użytkownicy skorzystali bowiem z rozwiązania 350 mln razy. To jedna czwarta wszystkich transakcji BLIKIEM z tamtego okresu. W nowej kampanii Mirosław Baka przekonuje, że BLIK to najlepszy sposób na przekazywanie pieniędzy.
Kampania jest częścią serii „Ludzie Ery BLIKA”. W jej ramach przygotowano serię spotów, których akcja rozgrywa się na polskiej wsi pod koniec XVIII wieku. Wykorzystano w nich kontrast, bazujący na przewrotnym użyciu słowa „siano”. Bohaterowie spotów mają trudności związane z jego zbieraniem lub oddawaniem. Współczesne realia, związane z przelewami na telefon BLIK, pokazują bezpieczną i wygodną formę przelewania „siana”. Spotom towarzyszy także seria krótkich przyśpiewek ludowych, w których prezentowane są zalety transakcji BLIKIEM.
Do kampanii digitalowej zaangażowano polskiego aktora Mirosława Bakę, który przekonuje, że usługa BLIK to „na chłopski rozum” najlepszy sposób na dawanie, oddawanie i zbieranie pieniędzy wśród znajomych.
Kampania rozpowszechniania jest w formie digitalowej, za pośrednictwem m.in. YouTube’a oraz programmatic. Dostępna jest również w formacie display, na platformach Meta – Facebook oraz Instagram, a także na Pintereście oraz w mailingu.
Działania potrwają do 31 października. Za koncept kreatywny kampanii odpowiedzialna jest agencja Change Serviceplan, za zakup mediów – Spark Foundry, a za produkcję dom produkcyjny OTOFILM. (km)


