Media i Marketing publikuje obszerny artykuł na temat blogów, które „mogą być źródłem pozytywnego lub negatywnego PR dla firm”. Ewelina Chlebińska, autorka tekstu, przybliża historię blogów, opisuje ich zastosowanie, wyjaśnia, kim są bloggersi i dlaczego nie można ignorować blogosfery. Blogi, czytane codziennie przez miliony osób, pozostaną w dalszym ciągu jednym z wiodących trendów w internecie. Do ich upowszechniania przyczyniło się udostępnienie technik ułatwiających redagowanie internetowych dzienników.
Większość z nich jest nastawiona na interakcję z czytelnikiem. Komentarze i dyskusje wywołane przez notki autorów, „cieszą się często dużo większą czytelnością niż sam blog, a tym samym stanowią większą wartość szczególnie przy komercyjnym wykorzystaniu internetowych pamiętników” – pisze Chlebińska. Liczbę blogów szacuje się na około 31 milionów, ale badania wskazują, że do końca 2005 roku może ich być 53,3 miliony. Blog to „potężne źródło kreowania opinii publicznej” i coraz częściej jest wykorzystywany jako narzędzie komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach.


