Blogowa realność

dodano: 
20.06.2007
komentarzy: 
0

O rosnącej popularności kampanii reklamowych i wizerunkowych prowadzonych na blogach można przeczytać w Polityce. Piotr Stasiak pisze „W czasach, gdy reklamy są wszechobecne, a nadmiar produktów utrudnia dokonanie wyboru, coraz więcej osób opiera się na opiniach i rekomendacjach innych. A sieć jest do tego wręcz idealna”.
 Autor stwierdza, że internetowa społeczność jest smakowitym kąskiem dla specjalistów od reklamy lub PR-u i przytacza słowa Rafała Szymczaka z agencji public relations Profile „W Internecie narasta konflikt. Z jednej strony mamy społeczność z natury niechętną nachalnym przekazom reklamowym. Z drugiej, wynajętych przez korporacje specjalistów, którzy wszelkimi sposobami próbują do niej dotrzeć”. Stasiak opisuje też przypadki wkraczania osób zajmujących się PR-em lub reklamą na niezależne fora dyskusyjne i udawania przez nie osób prywatnych.
Dziennikarz pisze też o fałszywych blogach (tzw. flogach), które tylko pozornie są tworzone przez niezależnych autorów, a w rzeczywistości należą do przedsiębiorstw. W artykule wspomina się też o przypadkach stosowania w Internecie tzw. czarnego PR-u, w którym „już nie chodzi o zainteresowanie internautów swym produktem, ale o obrzydzenie ofert konkurencji. Za jedną z najbardziej brutalnych uchodzi tu branża telekomunikacyjna”. Cytowany w artykule Szymczak, który jest także członkiem Rady Etyki PR, informuje, że „już jesienią rada (…) ma się zająć stworzeniem kodeksu, co wolno, a czego nie”. (psp)

Źródło:

Polityka, Blaga na blogu, Piotr Stasiak, 23.06.07, s. 46
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin