Prowadzenie bloga jest szczególną formą komunikacji z klientem, która wymaga kreatywności i właściwego doboru treści – to truizm. Jak jednak przekuć te zasady w sukces w specyficznych branżach? Jak prowadzić bloga w branży kosmetycznej?
„Nie kopiuj. Nie zniechęcaj nachalnym PR-em. Nie zanudzaj publikacjami o swoich wewnętrznych przemyśleniach, bo to zazwyczaj wpisy o niczym. Zaskakuj” – podpowiada Magdalena Giedrojć w Magazynie Kosmetyki. Ponadto blog może być uzupełnieniem strony podstawowej, gdzie można: zawrzeć informacje o ciekawych produktach, publikować porady czy zawiadamiać o sukcesach firmy. Oglądalność może wzrosnąć, jeśli blog poprowadzi znana osoba. Na taki krok zdecydowała się marka Rimmel, która rozpoczęła współpracę z Mają Sablewską, manager gwiazd. Pomimo, że firma w takim przypadku musi więcej wydać, to jest to forma budowania wizerunku firmy.
„Wartościowy blog firmowy musi być przejrzysty, aktualny i atrakcyjny. Nie ma sensu zarzucać odbiorców nadmiarem elementów na stronie i zbyt różnorodnymi kanałami dotarcia” – czytamy w Magazynie. Zamieszczenie na blogu o perfumach informacji o konkretnych zapachach czy opowieści o historii perfumiarstwa, może uatrakcyjnić posty. Ponadto dobrze pamiętać, że prowadzeniu bloga przyświecają dwa cele. „Pierwszy to poinformowanie klientów o firmie, o nowych produktach i usługach, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Drugi cel nie jest tak wymierny, chodzi bowiem o budowanie dobrego wizerunku firmy, o wzmacnianie jej pozycji” – podsumowuje Giedrojć. (kg)


